شناسه خبر:37090
1399/12/4 10:29:44

سپهرغرب، گروه خبر: دو اثر تولیدی حوزه هنری کردستان به بخش مسابقه «فیلم‌های کوتاه» چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی استان گلستان راه یافت.

دو فیلم کوتاه «نهست» به نویسندگی و کارگردانی زانیار لطفی و «آخرین غروب» به نویسندگی و کارگردانی صباح محمدی به بخش داستانی مسابقه «فیلم‌های کوتاه» چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی استان گلستان راه پیدا کردند.

فیلم کوتاه «نهست» که پیش از این در چندین جشنواره مطرح عنوان برتر آثار و تولیدات صداوسیمای مراکز استانی و عنوان برتر شانزدهمین دوسالانه جشنواره بین‌المللی مقاومت را کسب کرده است، از تولیدات مشترک حوزه هنری با صداوسیمای مرکز کردستان است که در آن شهرام میرزایی کردستانی، رامتین مرادی، بختیار خلیلی، محمدساعد رشیدی، عزیز نعمتی، ژیوار لطفی، ماردین نعمتی به‌عنوان بازیگر، آکو زندکریمی به‌عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، سوران رحیمی به‌عنوان دستیار کارگردان، ساحل محمدی منشی صحنه، سامان حسین‌پور به‌عنوان عکاس، آرمین پورمحمد مدیر تولید، سامان عبیدی به‌عنوان مدیر تدارکات، کامران بهرامی تدارکات، زانا خسروی مسئول حمل‌ونقل، نوید زارع تصیویربردار، ئه هون احمدی و امیر فلاح دستیاران تصویر، ژیرو قبادی صدابردار و کارگردان این فیلم زانیار لطفی که مدیریت گروه تصویربرداری را نیز برعهده دارد، همراهی می‌کنند.

گفتنی است؛ «نهست» اصطلاحی نظامی است و به سربازی که از خدمت سربازی غیبت کند، اطلاق می‌شود.

فیلم کوتاه «آخرین غروب» به کارگردانی و نویسندگی صباح محمدی با تصویربرداری شورش وکیلی به موضوع تأثیر جنگ در مناطق مرزی پرداخته و در یک داستان کوتاه پنج دقیقه‌ای به مشکلات مین‌های باقی‌مانده در مناطق مرزی می‌پردازد.

همچنین در این جشنواره در بخش مستند فیلم «کاک ئیره ج» به کارگردانی جمشید فرجوند فردا و مستند «مادر مهرداد» به کارگردانی سیدرضا سیدفاتحی از فیلم‌سازان بیجاری و در بخش فیلمنامه اثر «چمدان» به نویسندگی سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به دبیری سعید نجاتی با محوریت سیره علمی و عملی امام رضا (ع) به همت و مشارکت سازمان سینمایی نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان چهارم تا هفتم اسفندماه در گرگان برگزار خواهد شد.

 

شناسه خبر 37090