شناسه خبر:36817
1399/11/28 11:24:21
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

شاخص بهره مندی آسفالت راه‌های روستایی کردستان به 50 درصد رسید

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: با اجرایی شدن طرح ابرار در استان، شاخص بهره مندی راه‌های روستایی استان به 50درصد ارتقا پیدا کرده است.

محمدراشد مدرس‌گرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کردستان داری بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است که از این میزان شش هزار و 190 کیلومتر مربوط به راه‌های مواصلاتی روستایی است.

وی افزود: هنوز دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت نشده است و در قالب طرح ابرار نیز که مقرر شده است تا پایان دولت دوازدهم پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شود به استان کردستان 300 کیلومتر سهمیه داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال آینده 200 کیلومتر از سهمیه 300 کیلومتری استان در طرح ابرار به بهره برداری خواهد رسید و تمام توان خود را هم برای تکمیل مابقی مسیرها به کار خواهیم گرفت.

مدرس گرجی افزود: از آغاز طرح ابرار تاکنون 93 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت ریزی و 55 کیلومتر نیز روکش شده است و در مجموع دو هزار و 700 خانوار روستایی کردستان از این خدمات بهره مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این میزان آسفالت شاخص بهره‌مندی راه روستایی استان از 48 درصد به 50 درصد رسیده و هم اکنون تنها چهار درصد از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

مدرس گرجی اعلام کرد: هفته آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور راه‌های روستایی تکمیل شده در قالب طرح ابرار در استان استان به بهره برداری رسمی خواهد رسید و امیدواریم با مساعدت مسئولان ارشد کشوری این روند تا رسیدن به میانگین کشوری تداوم داشته باشد.

 

شناسه خبر 36817