شناسه خبر:36130
1399/11/13 09:49:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: کبودراهنگ با 129 مورد بیشترین و فامنین با 3 مورد کمترین چاه غیرمجاز را دارد.

داوود شاهسوند اظهار کرد: کبودراهنگ با 129 چاه بیشترین، فامنین با 3 حلقه چاه کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز و همدان با 123 چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تعادل بخشی از ابتدا تاکنون در همدان نزدیک به 5 هزار 868 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شده و از برداشت 560 میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز استان دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند افزود: 15 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

شاهسوند اضافه کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون 418 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های غیرمجاز نصب شده است و بر اساس پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال، تعداد این کنتورها به 500 عدد می‌رسد.

شناسه خبر 36130