شناسه خبر:36104
1399/11/12 09:50:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: 60 پد بالگرد توسط اهالی منطقه اشترانکوه برای فرود بالگرد در مواقع ضروری و امدادرسانی ایجاد شده است.

محمد سرور در جلسه بررسی احداث اورژانس هوایی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: دستور استقرار بالگرد و ایجاد اورژانس هوایی در شهرستان از طرف رئیس اورژانس کشور صادر شده و باید زیرساخت‌ها آماده شود.

وی اظهار کرد: پایگاه اورژانس هوایی باید همه الزامات یک فرودگاه کوچک را داشته باشد و این جزو قوانین بین‌المللی است.

رئیس اورژانس هوایی کشور بیان کرد: یک بالگرد با یک گروه پروازی و مهندسی ماهانه یک میلیارد تومان هزینه دارد، یک بالگرد برای یک ساعت پرواز نیاز به 6 میلیون تومان سوخت دارد که باید مخزنی برای ذخیره سوخت احداث شود.

سرور اضافه کرد: برخی از زیرساخت‌ها باید در ابتدای احداث اورژانس هوایی تأمین شود، باید همه دستگاه‌های اجرایی پای‌کار باشند.

وی با اشاره به اینکه قبل از استقرار بالگرد اورژانس هوایی همه باید آموزش‌های لازم را در خصوص استفاده صحیح از خدمات اورژانس هوایی فرا بگیرند.

وی بیان کرد: هدف از اورژانس هوایی نجات جان انسان‌ها و دسترسی سریع بیماران به خدمات درمانی است، باید به همه مردم اطلاع‌رسانی شود تا طریقه بهره‌مندی از خدمات اورژانس هوایی را آموزش ببینند.

رئیس اورژانس هوایی کشور گفت: ظرف 48 ساعت آینده نقشه‌های منطقه احداث اورژانس هوایی ارسال می‌شود و قطعاً اورژانس هوایی در بروجرد احداث می‌شود باید زیرساخت‌ها سریعاً فراهم شود.

احمد گودرزیان سرپرست فرمانداری بروجرد اضافه کرد: شهرستان بروجرد با جمعیت بالای 300 هزار نفر نیاز به پایگاه اورژانس هوایی دارد، بروجرد با توجه همسایگی دورود و ازنا و الیگودرز و دارا بودن زیرساخت‌های لازم برای احداث پایگاه اورژانس هوایی این پایگاه باید احداث شود، همه تلاش خود را برای استقرار اورژانس هوایی انجام خواهیم داد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بروجرد در یک موقعیت خاص است و باید دسترسی به سایر استان‌ها با اورژانس هوایی فراهم شود.

عباس گودرزی افزود: در حوزه درمان اقدامات خوبی انجام‌شده و با احداث اورژانس هوایی تکمیل خواهد شد، اورژانس هوایی نیاز مردم شهرستان بروجرد و استان لرستان است.

وی اظهار کرد: تمام ظرفیت شهرستان برای احداث اورژانس هوایی پای‌کار هستند. برای استقرار اورژانس هوایی باید همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند،

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: استان لرستان با وسعت 29 هزار کیلومترمربع از استان‌های محروم است که ظرفیت‌هایی که برای توسعه در کشور بوده لرستان محروم بوده است.

مهدی پازوکی افزود: پراکندگی روستاها و شهرهای استان استفاده از پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان بروجرد ضروری است.

وی اظهار کرد: اختصاص یک بالگرد ملکی برای استان لرستان در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: در حوادثی که در استان لرستان رخ می‌دهد باید برای امدادرسانی از استان‌های هم‌جوار کمک گرفته شود، شهرستان بروجرد ظرفیت لازم برای احداث پایگاه اورژانس هوایی را دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: انتظار داریم مساعدت‌های لازم برای احداث پایگاه هوایی اورژانس در شهرستان بروجرد انجام شود، شهرستان بروجرد به علت کوهستانی بودن همواره دست‌خوش حوادث کوهستانی است که نیاز است عملیات امدادرسانی با اورژانس هوایی انجام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجرد گفت: استان لرستان در سال 95 و 96 و 98 پرحادثه‌ترین استان کشور بوده است.

محمد کرمی افزود: سه قله بالای سه‌هزار متر در بروجرد وجود دارد که همواره دست‌خوش حوادث کوهستان است، سه گسل فعال زمین‌لرزه در شهرستان بروجرد باعث بروز زلزله‌های مختلف شده که باید اورژانس هوایی احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا با سفر رئیس اورژانس کشور به بروجرد که به دعوت عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، احداث پایگاه اورژانس هوایی به‌صورت میدانی موردبررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شناسه خبر 36104