شناسه خبر:36078
1399/11/11 11:16:29
از زندگی ابدی شهدا تا تیم دختران مهندسین جنگ نرم؛

فراخوان کنگره شهدای دانش‌آموز دختر منتشر شد

سپهرغرب، گروه دوران طلایی: دبیر کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر گفت: این کنگره با هدف الگوسازی از شهدای دانش‌آموز دختر بر پایه شاخص‌های امامین انقلاب شروع به کار کرده است.

زهرا ابراهیمی درباره نخستین کنگره ملی «شهدای دانش‌آموز دختر» اظهار کرد: طی‌سال‌های گذشته چنین برنامه‌ای پیرامون دختران شهید کار نشده بود.

وی افزود: تیمی از دانش‌آموزان دختر به عنوان فرمانده دانش‌آموزی در مدارس داریم که تصمیم گرفتند الگویی از دختران دهه‌های 50 و 60 که کارهای بزرگی انجام داده‌ بودند را به هم‌ سن‌وسالان خود معرفی کنند.

دبیر کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر اضافه کرد: هدف از این کنگره الگوسازی از زندگی شهدای دختر بر پایه شاخص‌های امامین انقلاب بود. برای اینکه کار به خوبی انجام شود شاخصه‌های زنان الگو و تراز شاخصه‌های تربیت شدگان مکتب امامین را که در دهه‌های 50 و 60 در مکتب حضرت امام (ره) تربیت شدند و به شهادت رسیدند را بررسی کردیم تا بتوانیم از این طریق الگویی برای دختران بر محور تبیین معرفی شهدای دانش‌آموز ارائه دهیم.

ابراهیمی گفت: در حال پیگیری هستیم تا آمار و اطلاعات کل شهدای کشور را بگیریم. اکثر شهدای شاخصی که در کنگره‌های قبلی مانند هفت هزار زن شهید معرفی شدند از شهدای دانش‌آموز بودند و با رزومه‌هایی که داشتند به عنوان یک شهید شاخص کشوری معرفی شدند. می‌توان گفت چنین موضوعی تا به حال برای دختران ما قابل لمس نبود.

وی افزود: در کنگره «ملی شهدای دانش‌آموز» سه گام کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است؛‌ همچنین فراخوان‌هایی در سه مقطع ابتدایی با «من و همکلاسی شهیدم» با موضوع «بهترین نقاشی»، «بهترین انشاء» و «بهترین روزنامه‌ دیواری»، در مقطع متوسطه اول با «سلسله شهدا و زندگی ابدی» و 3 موضوع «دانش‌آموز اهل قلم»، «پژوهش، مقاله و کارگردان نوجوان» همچنین در مقطع متوسطه دوم با «# هم تیمی با شهدا» با 2 موضوع «تیم روایت فتح دخترانه» و «تیم مهندسی جنگ نرم» آغاز کرده‌ایم.

دبیر کنگره ملی شهدای دانش‌آموز دختر اضافه کرد: بنا را بر این گذاشته‌ایم بعد از برگزاری کنگره این مباحث ادامه پیدا کند تا به خروجی‌های خوبی برسیم.

شناسه خبر 36078