شناسه خبر:35607
1399/11/2 09:19:22

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان به همراه مسعود دهبانی‌صابر مدیر منطقه یک شهرداری همدان، امیر فتحیان‌نسب معاون شهرسازی و وحید علی‌ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری از روند عملیات اجرایی پروژه‌هایی چون احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری، استانداردسازی و پیاده‌روسازی بلوار شهید اسلامیان، احداث کُندرو و پیاده‌رو خیابان سعیدیه، پارک‌های نواری پُل نیازمند و هنرستان در سطح منطقه یک بازدید کرد و اذعان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های منطقه یک شهرداری در روزهای سرد سال، داغ است.

عباس صوفی گفت: در سالیان گذشته با فرا رسیدن فصل زمستان شاهد کاهش عملیات عمرانی و یا حتی تعطیلی پروژه‌ها در سطح شهر بودیم، اما طی بازدیدی که در روز جاری از پروژه‌های منطقه یک صورت پذیرفت، با وجود تعطیلی رسمی و فصل سرد سال، تمهیدات لازم برای اجرای مناسب پروژه‌ها در این فصل اندیشیده شده و تمامی پروژه‌ها با توان و ظرفیت بالایی درحال انجام هستند که همین امر باعث افزایش سرعت در تحویل پروژه‌ها به شهروندان خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی شهر همدان، یکی از نکات مهم در افزایش بهره‌وری و سرعت پروژه‌ها، افزایش فصول کاری است که با فعال کردن پروژه‌ها در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان، امکان‌پذیر است و منطقه یک شهرداری توانسته این مهم را به‌خوبی در اجرای پروژه‌ها به نمایش بگذارد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهدای شهرداری پنج هزار متر مربع است که از ابتدای آذرماه با اعتبار 53 میلیارد ریالی آغاز شده و هم‌اکنون مراحل انتهایی خاک‌برداری آن درحال انجام است که پس از آن عملیات بتن‌ریزی و لایه‌های زهکش اجرا خواهند شد.

مسعود دهبانی‌صابر با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم در منطقه یک ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به همراه کودکانشان است، ابراز کرد: در سال جاری عملیات اجرایی دو پارک نواری در هنرستان و پُل نیازمند آغاز شد که هم‌اکنون در مراحل پایانی به‌سر می‌برند.

دهبانی‌صابر گفت: مساحت پارک نواری کمال‌آباد و هنرستان هفت هزار متر مربع است که با اعتبار 130 میلیارد ریالی درحال انجام است و می‌تواند با افزایش سرانه فضای سبز شهروندان، تأثیر بسزایی در سلامت جسمی و روانی آن‌ها داشته باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان همچنین از اجرای عملیات نهایی زیرسازی و پیاده‌روسازی پارک نواری پُل نیازمند خبر داد و افزود: این پارک مساحتی بیش از 10 هزار متر مربع دارد و با توجه به اینکه به موازات خیابان جهان‌نما است، می‌تواند مسیر مناسبی برای پیاده‌روی شهروندان در تمامی ایام سال باشد که با اعتبار 140 میلیارد ریالی درحال انجام است.

دهبانی‌صابر با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های درحال اجرا می‌توان به احداث کُندرو خیابان سعیدیه اشاره کرد، گفت: یکی از مشکلات ترافیکی که شهروندان طی سالیان اخیر با آن روبه‌رو بودند، ورودی خیابان سعیدیه از سمت بلوار ارم بود که به‌دلیل سرعت بالا، خودروها هنگام ورود به این خیابان دچار سانحه می‌شدند؛ ازاین‌رو عملیات اجرایی این کُندرو درحال اجرا است و با اتمام این پروژه شاهد تسهیل عبورومرور شهروندان از این خیابان خواهیم بود.

همچنین وی از پایان عملیات استاندارد‌سازی پیاده‌رو بلوار شهید اسلامیان با مساحت 19 هزار متر مربعی تا روزهای آینده خبر داد و ابراز کرد: این پروژه که اعتباری 80 میلیارد ریالی داشت، مطابق با استانداردهای روز در جهت تسهیل تردد و عبورومرور شهروندان در مراحل پایانی به‌سر می‌برد که در آن تمامی قوانین و ضوابط پیاده‌روسازی اجرا شده است و می‌توان به استانداردهای مخصوص افراد کم‌توان جسمی، سطح شیب‌بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.

دهبانی‌صابر گفت: هم‌اکنون نیز در این بلوار عملیات اجرای رفوژ وسط با اعتباری درحال انجام است که پس از آن کاشت درختچه‌های زینتی و نورپردازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 35607