شناسه خبر:34964
1399/10/18 10:30:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: یک‌هزار و 82 اخطار قطع گاز در راستای رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از انرژی برای دستگاه‌های اجرایی استان صادر شده است.

کرم گودرزی بیان کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای بخشنامه صادره از طرف معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر صرفه‌جویی مصرف گاز ادارات، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها، طرح بازرسی از ساختمان‌های اداری استان با هدف کاهش و مدیریت مصرف اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در این راستا تاکنون پنج هزار و 22 بازدید از ساختمان‌های دولتی استان انجام و یک‌هزار و 313 مورد قطع گاز به‌دلیل رعایت نشدن الگوی مصرف اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان لرستان ادامه داد: با توجه به تداوم برودت هوا و روند رو به رشد مصرف گاز، بخشنامه صادره جهت صرفه‌جویی دستگاه‌های دولتی، با هماهنگی استانداری لرستان اجرا شده است و بازرسی از ادارات به صورت مستمر در دستورکار قرار دارد.

گودرزی بیان کرد: با توجه به تداوم برودت هوا و ریزش برف و باران در فصل سرد، تأمین پایدار و مطمئن گاز طبیعی و استفاده تمامی نقاط استان از این خدمت، نیازمند همراهی همه بخش‌های مختلف مصرفی به‌ویژه مشترکان خانگی است.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی مصرف گاز در فصل سرد سال افزود: استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان (بازدهی) بالا، رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتیگراد، پوشش گرم زمستانی در منزل، نصب پرده روی پنچره‌ها و درب ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ و درها و عایق‌بندی لوله‌های‌ آب گرم رادیاتور مرکزی از راهکارهای اصلی کاهش و مدیریت مصرف گاز هستند.

اکنون بیش از 550 هزار مشترک تحت پوشش شرکت گاز لرستان قرار دارند که یک‌هزار و 727 روستا و تمام شهرهای استان بجز شول آباد از نعمت گاز برخوردار هستند.

بیش از یک‌هزار و 600 واحد صنعتی لرستان، 99.8 درصد خانوار شهری و بیش از 88درصد خانوارهای روستایی واجد شرایط این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

شناسه خبر 34964