شناسه خبر:34881
1399/10/17 11:40:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان با بیان اینکه معترضین هنگام ازدحام جمعیت از اتوبوس استفاده نکنند و منتظر اتوبوس بعدی باشند گفت: تعداد نیروهای ما آنچنان بالا نیست که مدام نسبت به عدم رعایت مسائل متذکر شویم؛ مردم باید بپذیرند وضعیت کرونا شکننده است و باید رعایت کنند.

برخی از شهروندان نسبت به ازدحام جمعیت در اتوبوس‌ها در این روزهای کرونایی اعتراض دارند و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند؛ آن‌ها می‌گویند رانندگان مسافران زیادی را به خصوص در حین مسیر و خطوط اتوبوس‌ها سوار می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود وسط اتوبوس نیز مسافر سوار شود، از طرفی نیاز به اتوبوس‌های بیشتری در شهر وجود دارد تا فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شود.

مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان در این خصوص با بیان این مطلب که نمی‌توان مسافری را در مسیر سوار نکرد چراکه این حق شهروند است اظهار کرد: امکان دارد افراد در ابتدای یا وسط یا انتهای خطوط سوار شوند و نمی‌توانیم آن را به ابتدا و پایان ختم کنیم؛ راننده موظف است که خودرو را در خطوط متوقف کند حال کسی پیاده یا سوار شود یا نشود.

بابک اسدی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه وضعیت به نسبت‌های روزهای ابتدای کرونا بهتر شده و مردم هم رعایت می‌کنند افزود: بازرسان ما هم تلاش زیادی در این زمینه دارند و ازدحام به حداقل رسیده است اما گاهی راننده نمی‌تواند از پشت اتوبوس پایین آید و به ‌کسی تذکر بدهد و یا کلنجار برود که مسافران زیادی سوار نشود.

وی با بیان اینکه تعداد امکانات و نیروهای ما نیز آنچنان بالا نیست که مدام نسبت به عدم رعایت مسائل متذکر شویم و نظارت داشته باشیم خاطرنشان کرد: مردم خود باید بپذیرند که وضعیت کرونا شکننده است و باید رعایت کنند.

مدیر معاونت اتوبوسرانی شهرداری همدان تاکید کرد: شهروندان باید بپذیرند که تمام پروتکل‌ها را رعایت کند و بدانند نیم ساعت هم دیر برسد به حفظ جان می‌ارزد و صبر کند با اتوبوس‌های بعدی برود.

وی در پاسخ به اینکه برخی اظهار دارند اتوبوس به اندازه کافی وجود ندارد و این باعث این ازدحام می‌شود گفت: خوشبختانه به اندازه کافی اتوبوس وجود دارد که حتی بخش خصوصی روزانه مراجعاتی به ما دارند و گلایمند هستند که به اندازه کافی مسافر نداریم و درآمد ما پایین است.

اسدی با بیان اینکه برای مهار کرونا تمام تلاش خود را می‌کنیم و بازرسان ما نیز در این زمینه فعال هستند عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضد عفونی مداوم اتوبوس‌ها را در برنامه داریم و مشکلی هم در این زمینه نیست اما طبیعی است که با 580 هزار نفر جمعیت و 200 اتوبوس خواه یا ناخواه نفراتی نیز ناراضی باشند.

وی با اشاره با اینکه معترضین اولین قدم را بردارند و هنگام ازدحام جمعیت از این وسیله نقیله استفاده نکنند و منتظر اتوبوس بعدی باشند افزود: استفاده از کارت بلیت الکترونیک در کاهش آلودگی و ابتلا به کرونا نیز موثر است و مردم به این موضوع نیز باید توجه کنند.

شناسه خبر 34881