شناسه خبر:34814
1399/10/16 09:48:57
مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آبفا کشور:

صنعت آب بیش از 60 درصد در کنترل ویروس کرونا اثرگذار بوده است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آبفا کشور گفت: صنعت آب بیش از 60 درصد در کنترل ویروس کرونا اثرگذار بوده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، مجید حیدریان از اثرگذاری بیش از 60 درصدی صنعت آب در کنترل ویروس کوئید 19 خبر داد و ابراز کرد: همکاران ما همواره در پی خدمت‌رسانی به مشترکین هستند و آب‌رسانی ازجمله خدماتی است که لحظه‎ای نمی‌توان از آن دست کشید.

حیدریان در نشستی که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان همدان با حضور مدیرعامل، معاون امور مشترکین و جمعی از کارکنان این حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، بخش روستایی این شرکت‌ها در بخش شهری هضم شد، گفت: بر همین اساس هر آنچه در آب و فاضلاب روستایی وجود داشته، در آبفا شهری هضم می‌شود.

وی ادامه داد: با ادغام انجام‌شده در رابطه با هزینه‌های نصب انشعابات دو راهکار وجود داشت که یا باید قوانین براساس شهری محاسبه می‌شد و یا باید مجوز خاص برای روستایی گرفته می‌شد که جدول مرتبط با این هزینه‌ها باید در هیئت‌مدیره تصویب و برای وزارتخانه ارسال شود که امیدواریم با رفع مشکلات موجود دستورالعمل‌های مربوطه به‌زودی ابلاغ شود.

حیدریان در ادامه ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گیری از آیین‌نامه جدید عملیاتی نیز عنوان کرد: این آیین‌نامه در مرحله ویرایش نهایی است که امیدواریم ظرف یک ماه آتی آیین‌نامه جدید ابلاغ شود.

وی همچنین با اذعان به اینکه ما همواره به دنبال کمک به مشترکین هستیم، اظهار کرد: هیچ صنعت شبکه‌ای وجود ندارد که درصورت مصرف کالای تولیدی، تولیدکننده حاضر به ارائه تخفیف باشد، اما شرکت‌های ما براساس دستورالعمل‌های ابلاغی حاضرند درصورت شکستن شبکه داخلی تأسیسات و هدررفت آب، تنها با دریافت هزینه تمام‌شده آب محاسبه‌شده توسط کنتور مشترک، از ضرر مضاعف مشترک جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد و تعرفه شرکت مهندسی آبفا کشور در بخش دیگری از سخنانش با اذعان به اینکه همکاران ما همواره در پی خدمت‌رسانی به مشترکین هستند و آب‌رسانی ازجمله خدماتی است که لحظه‎ای نمی‌توان از این خدمت‌رسانی دست کشید، بیان کرد: اگر امروز کرونا کنترل شده است، بیش از 60 درصد آن توسط تلاشگران پنهان صنعت آب در تأمین آب با کمیت و کیفیت مناسب برای استفاده‌های شرب و بهداشت مشترکین انجام شده و همه ما بر این مهم واقف هستیم که پرداختن به نظافت و امور مرتبط با آن بدون صرف آب امکان‌پذیر نخواهد بود.

حیدریان با تأکید بر اینکه امور مشترکین در صنعت آب باید سرشار از خلاقیت باشد، عنوان کرد: به سراغ انشعابات غیر مجاز و اصلاح صحیح‌تر قرائت کنتورها بروید تا ضمن پایین آوردن تلفات آب، درآمد از این حوزه را افزایش دهیدکه البته این درآمد درنهایت در راستای خلق آب جدید و خدمت‎رسانی به مشترکین هزینه خواهد شد.

وی درنهایت با اذعان به اینکه کارکنان امور مشترکین از دانش و تجربه لازم برخوردار هستند، یادآور شد: باید بدانیم که چنانچه درآمدزایی وجود نداشته باشد، ادامه فعالیت صنعت‌های خدمات‎رسان امکان‌پذیر نخواهد بود.

شناسه خبر 34814