شناسه خبر:34760
1399/10/15 00:18:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون شرکت آبفا کردستان با اشاره به پیشرفت 78 درصدی تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره، ابراز امیدواری کرد: این پروژه تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری شود.

محمد فرهاد اظهار کرد: تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره سال گذشته به‌دلیل مشکلاتی که پیمانکار داشت، تکمیل نشد و تلاش می‌کنیم در سال جاری این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری برسد.

وی درخصوص مشخصات این تصفیه‌خانه گفت: سال افق طرح در این پروژه 1425 است که جمعیت حدود 90 هزار نفری این شهرستان شامل شهرهای دیواندره و زرینه و 75 روستا را در سال افق طرح زیر پوشش قرار خواهد داد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان به ظرفیت تصفیه‌خانه اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت تصفیه‌خانه 250 لیتر بر ثانیه است که برای شهرهای دیواندره و زرینه و 75 روستای مجتمع اوباتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرهاد عنوان کرد: ساخت دو باب مخزن به ظرفیت مجموع چهار هزار متر مکعب، احداث سه واحد ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال ازجمله عملیاتی است که در این پروژه انجام می‌شود.

وی درخصوص تصفیه‎خانه‌های آب در دست اجرا با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه آب روستای قلیان در سال جاری وارد مدار شد، گفت: تصفیه‎خانه‌های آب دیگری نیز وجود دارند که متولی آن‌ها شرکت آب منطقه‌ای بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: قرار است در این دو سال (امسال و سال آینده) این تصفیه‌خانه‌ها وارد مدار شوند که شامل تصفیه‌خانه شماره دو سقز، تصفیه‌خانه شماره دو بانه و تصفیه‌خانه مریوان است.

معاون آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین تأمین آب بلندمدت شهرستان‌های قروه و دهگلان از سد قوچم در دستور کار شرکت آب نیرو قرار دارد و تصفیه‎خانه آب کامیاران که بخشی از برنامه تأمین آب این شهرستان است، جزء برنامه‌های آتی شرکت آبفا کردستان به‌شمار می‌رود.

شناسه خبر 34760