شناسه خبر:34759
1399/10/15 00:16:29

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: طرح سامان‌دهی دست‌فروشان پیاده‌راه فردوسی در سنندج آغاز شد.

لقمان حیدری با بیان اینکه طرح سامان‌دهی دست‌فروشان پیاده‌راه فردوسی اجرایی شد، اظهار کرد: از امروز دست‌فروشان این پیاده‌راه غیر از ساعت‌های اعلام‌شده اجازه پهن کردن بساط در این مسیر را ندارند و فقط به‌صورت شب‌بازار می‌توانند فعالیت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: بعد از اتمام اجرای طرح پیاده‌راه فردوسی یکی از برنامه‌های مدیریت شهری و همچنین مطالبه به‌حق شهروندان از مجموعه مدیریت شهری، بحث سامان‎دهی دست‌فروشان این مسیر بود.

حیدری اظهار کرد: جلسات مختلفی با حضور نمایندگان دست‌فروشان، کسبه خیابان فردوسی و جمعی از کارشناسان حوزه مدیریت شهری به‎منظور سامان‌دهی دست‌فروشان پیاده‌راه فردوسی برگزار شد.

وی گفت: با توجه به دستورالعمل صادرشده از سوی وزیر محترم کشور مبنی بر مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح سامان‌دهی دست‌فروشان، جلسات مختلفی هم با این دستگاه‌ها در استانداری برگزار شد.

      دست‌فروشان به‌صورت شب‌بازار فعالیت می‌کنند

حیدری افزود: پس از برنامه‌ریزی لازم و تصویب نهایی در استانداری مقرر شد که دست‌فروشان فقط به‌صورت شب‌بازار در پیاده‌راه فردوسی فعالیت کنند و در طول روز اجازه فعالیت در این پیاده‌راه را ندارند.

وی از آغاز طرح سامان‌دهی دست‌فروشان پیاده‌راه فردوسی خبر داد و گفت: از امروز دست‌فروشان غیر از ساعت‌های اعلام‌شده اجازه پهن کردن بساط را در این پیاده‌راه ندارند.

حیدری خاطرنشان کرد: از امروز پیمانکار مجری طرح برگزاری شب‌بازار، میزهایی را در محل‌های اعلام‌شده تعبیه خواهد کرد و دست‌فروشان فقط از ساعت 18:30 غروب اجازه استفاده از میزهای تعبیه‌شده را خواهند داشت.

      انتخاب 7 نقطه برای برگزاری روزبازار در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج افزود: علاوه‎بر شب‌بازار هفت نقطه دیگر در سطح شهر جهت برپایی روزبازار تعیین شده و عملیات آماده‌سازی و تسطیح این نقاط انجام شده است.

حیدری اعلام کرد: جنب پُل بهاران، پارک معلم، شهرک مولوی، بلوار نظام مهندسی، بلوار حمدی، پارک کودک و پیاده‌راه فردوسی مکان‌هایی بوده که برای برپایی روزبازار تعیین شده است.

وی عنوان کرد: دست‎فروشان می‌توانند در روزبازارها از ساعت 9 صبح تا 17 عصر فعالیت داشته باشند.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها و همچنین دست‌فروشان بتوانیم گام مهمی در جهت برقراری نظم و انضباط و اجرای بهتر طرح سامان‌دهی دست‌فروشان برداریم.

شناسه خبر 34759