شناسه خبر:34713
1399/10/14 11:49:05

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت بسکتبال استان کرمانشاه گفت: رقابت‌های تیم بسکتبال لیگ دسته اول کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که کرمانشاه میزبان مسابقات بخش شمال گروه الف است.

کرم احمدیان اظهار کرد: مسابقات لیگ دسته اول به‌صورت منطقه‌ای شمال دسته الف در قالب پنج تیم شامل: خانه بسکتبال کرمانشاه، خانه بسکتبال اسدآباد، خانه بسکتبال کردستان، خانه بسکتبال قزوین و پاس ناجا کامیاران از تاریخ یازدهم دیماه تا هفدهم همین‌ماه انجام می‌شود.

وی گفت: رقابت‌های تیم بسکتبال لیگ دسته اول کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، کرمانشاه میزبان مسابقات بخش شمال گروه الف است.

به گفته دبیر هیأت بسکتبال استان کرمانشاه، تیم کرمانشاه پنجشنبه، 11 دی با خانه بسکتبال اسدآباد، جمعه 12 دی‌ماه با کردستان مسابقه داشته و یکشنبه 14 دی‌ماه با تیم قزوین و سه‌شنبه 16 دی‌ماه با پاس ناجا کامیاران مسابقه دارد.

وی ادامه داد: افراد تیم بسکتبال کرمانشاه متشکل از افراد 14 سال تا 20 سال و اولین باری است که تیمی با حضور ورزشکارانی در سنین پایین برگزار می‌شود و به همین علت از تمامی افراد تیم استفاده کردیم، چرا که هدف اصلی ما از شرکت در رقابت‌ها کسب تجربه برای ورزشکاران در این سنین است.

احمدیان افزود: در پایان این مرحله، از هر گروه چهار تیم به دور بعد صعود می‌کند و در دور بعد تیم اول این گروه با تیم چهارم گروه دوره بعدی، تیم دوم گروه الف با تیم سوم گروه بعدی، تیم سوم الف با تیم دوم بعدی و تیم چهارم این رقابت‌ها با تیم اول مسابقات گروه بعدی که در آینده توسط فدراسیون مشخص می‌شود، مسابقه خواهند داد.

وی گفت: مسابقاتی که در کرمانشاه برگزار می‌شود حکم دیدارهای رفت را دارد و دور برگشت نیز به درخواست و میزبانی یکی دیگر از تیم‌های این گروه که هنوز مشخص نشده، برگزار می‌شود.

وی در رابطه با محل برگزاری رقابت‌ها،گفت: سالن شهید بهشتی واقع در استادیوم آزادی سال‌ها بود که موقعیت مناسبی برای برگزاری مسابقات نداشت که با همت اداره کل ورزش و جوانان با تعمیر لامپ‌ها، تجهیز رختکن‌ها، رنگ آمیزی و خط‌کشی زمین فوتبال و بسکتبال هم اکنون تبدیل به بهترین زمین در تمام غرب کشور شده است و مورد استقبال فدراسیون قرار گرفت.

احمدیان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه برگزاری مسابقات، گفت: در طی روند برگزاری این مسابقات پروتکل‌های بهداشتی در حد عالی انجام شد، داوران، ورزشکاران، مربیان از چند روز قبل تست کرونا داده تا زمان برگزاری مسابقات نتیجه تست آن‌ها اعلام شده و پس از آن با اعلام منفی بودن تست اجازه ورود به مسابقات را داشتند، ضدعفونی افراد و سالن نیز به خوبی انجام می‌شود، در سالن نیز تماشاچی نداریم.

احمدیان در خصوص شایستگی داوران کرمانشاهی در رقابت‌ها، گفت: با اینکه رقابت‌ها در دسته لیگ اول است اما داورانی در این مسابقات حضور دارند که در رقابت‌های سوپر لیگ شرکت داشتند و این اتفاق برای اولین بار در کرمانشاه رخ می‌دهد و بر این اساس وجود یکی از داوران کرمانشاهی با سابقه در رقابت‌های سوپرلیگ امکان‌پذیر است.

شناسه خبر 34713