شناسه خبر:34535
1399/10/10 10:05:03

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پیشگیری بهزیستی استان لرستان گفت: زمان اجرای طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) کودکان سه تا 6 ساله تا پایان امسال در استان تمدید شد.

ذبیح‌اله نادمی افزود: این طرح همه‌ساله آبان به‌مدت یک‌ماه انجام می‌شد اما امسال به‌دلیل محدودیت‌های پیش‌آمده به‌سبب ویروس کرونا و وضعیت قرمز استان، از اول تیرماه آغاز شد.

وی ادامه داد: بیش از 20 پایگاه سنجش بینایی استان به‌صورت ثابت و سیار برای شناسایی آمبلیوپی و عیوب انکساری چشم کودکان فعال است و پیش‌بینی می‌شود در صورت اجرای طرح برای تمام استان 80 تا 90 هزار کودک سه تا 6 ساله معاینه شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان لرستان گفت: بینایی 16 هزار و 590 کودک سه تا 6 سال استان امسال در راستای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، سنجش شده است که از این تعداد، 587 نفر مشکوک به عیوب انکساری، به چشم پزشک ارجاع داده شدند.

کودکان سه تا 6 ساله که سال‌های گذشته غربالگری شده اند باید امسال نیز در طرح شرکت کنند چراکه ممکن است کودک چهارساله‌ای امسال به‌عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود در حالی‌که غربالگری سال گذشته، این مشکل را نشان نداده باشد، به این ترتیب هر کودک سه تا 6 سال باید حداقل سه‌بار طی این دوران معاینه چشمی شود.

این کودکان برای درمان به متخصصان ارجاع داده می‌شوند و سازمان بهزیستی وضعیت بیماری این کودکان را تا سن 10 سالگی پیگیری می‌کند تا از درمان آن‌ها اطمینان حاصل نماید.

 

شناسه خبر 34535