شناسه خبر:34533
1399/10/10 10:00:47

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: دو‌هزار و 928 واحد صنفی متخلف استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به‌دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های مقابله با این ویروس پلمب و تعطیل شده است.

اسکندر فلاح‌وند بیان کرد: فعالیت گشت‌های مشترک نظارتی، روزانه به‌صورت مستمر تداوم دارد و تاکنون نیز 27هزار و 530 واحد صنفی در استان بازدید شده است.

وی افزود: تاکنون هشت‌هزار و 320 واحد صنفی متخلف استان تذکر و اخطار دریافت کرده‌اند و در صورت مشاهده هر موردی بدون هیچ‌گونه اغماضی اقدام قاطع در مقابل متخلفان صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان ادامه داد: همچنین در راستای رسیدگی به شکایات مردمی استان تاکنون 252 گزارش شهروندان از واحدهای صنفی، منجر به تذکر، اخطار و پلمب شده است.

فلاح‌وند گفت: از مردم و صاحبان اصناف تقاضا می‌شود به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به‌جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

بیش از 51 هزار پروانه کسب واحدهای صنفی در لرستان صادر شده است.

تا ششم دی‌ماه ابتلای 60 هزار و 156 شهروند لرستانی به ویروس کرونا تأیید شده است که از این تعداد یک هزار و 284 نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا، خرم‌آباد تنها شهر با وضعیت نارنجی در لرستان است و 10 شهرستان دیگر این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

شناسه خبر 34533