شناسه خبر:34214
1399/10/4 10:13:05

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره‌کل دامپزشکی دلفان گفت: 60 واحد صنفی این شهرستان در راستای مقابله با شیوع کرونا و به‌دلیل عرضه مرغ زنده شناسایی و پلمب شدند.

علی کریم‌پور افزود: این اقدام با همکاری دستگاه قضایی، در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا و جلوگیری از کشتار غیر‌مجاز مرغ در سطح معابر صورت‌گرفته است.

وی اظهار کرد: زنده‌فروشی در واحدهای عرضه مرغ یکی از مهم‌ترین تهدیدها علیه بهداشت عمومی جامعه است بنابراین شهروندان باید فرآورده‌های دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و فروش هرگونه موارد غیربهداشتی را به این اداره اطلاع دهند.

رئیس اداره‌کل دامپزشکی دلفان جمع‌آوری مکان‌های عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز را از اولویت‌های دامپزشکی دانست و افزود: از زمان شیوع ویروس‌کرونا نظارت‌ها جدی‌تر شده و برخوردهای قانونی با متخلفان بهداشتی صورت گرفته‌است.

کریم‌پور تصریح کرد: کشتارگاه‌های صنعتی، مرغ را از نظر ابتلا به بیماری، مصرف دارو و سلامت نهایی بررسی می‌کنند و طیوری که تأییدیه سلامت دریافت نکنند از چرخه ذبح و مصرف خارج و لاشه آن‌ها معدوم می‌شود.

 

شناسه خبر 34214