شناسه خبر:34085
1399/10/2 11:59:39

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه از افزایش سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه به بیش از 1.5 متر خبر داد.

صابر رحیمی، بااشاره به رشد قابل توجه سرانه فضاهای ورزشی در کرمانشاه طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت سرانه فضای ورزشی در استان حدود 27 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر میانگین سرانه فضاهای ورزشی در استان به 1.5 متر رسیده و این درحالیست که این میزان در کشور حدود یک متر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اعلام کرد: طبق آمارها بیشترین میزان سرانه فضای ورزشی در استان مربوط به شهرستان قصرشیرین با 4.58 متر و کمترین مربوط به شهرستان جوانرود با 97 سانتیمتر است.

به گفته این مسئول کل سرانه فضای ورزشی در شهر کرمانشاه نیز حدود 2.34 متر است که با اتمام برخی پروژه‌های ورزشی این آمار افزایش خواهد یافت.

وی از فعال بودن 255 پروژه ورزشی در سطح استان خبر داد و افزود: در کنار پروژه‌های ورزشی زیادی که هم اکنون در روستاها درحال اجرا داریم، برخی پروژه‌های ورزش قهرمانی همچون پیست اسکیت، دیواره استاندارد سنگنوردی، پیست اتومبیلرانی و... در شهر کرمانشاه فعال هستند.

رحیمی در ادامه باتاکید براینکه در این مدت علاوه بر برنامه‌هایی که برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان داشتیم، قدم‌های بسیار خوبی نیز در بحث توسعه ورزش برداشته شده، گفت: سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان حدود 23 درصد افزایش داشت که در تاریخ ورزش کرمانشاه این میزان جذب ورزشکار سازمان یافته در یکسال بی‌نظیر بود. برای امسال هم برنامه‌هایی داشتیم که این رکوردشکنی را ادامه دهیم، اما شیوع بیماری کرونا مانع شد.

وی همچنین از رشد 55 درصدی تعداد باشگاه‌های ورزشی سطح استان هم طی این دو سال خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 730 باشگاه ورزشی در سطح استان داریم که این آمار تا دو سال قبل حدود 500 باشگاه بود.

شناسه خبر 34085