شناسه خبر:33993
1399/10/1 10:17:01

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: حضور طلاب و روحانیون جهادی در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمانی و خدمت به بیماران، تبلیغ عملی دین محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه ضمن تقدیر از فعالیت جهادگران عرصه سلامت، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مراکز مذهبی، نمازهای جمعه، جماعات و فعالیت‌های تبلیغی روبه‌رو بودیم که کم‌رنگ شدن ارتباط طلاب با جامعه را به دنبال داشت.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید از هر فرصتی به نحو احسن برای تبلیغ مسائل دینی و ارتباط با جامعه استفاده کنند، تصریح کرد: تبلیغی که در بسیاری از مراسم‌های مذهبی و سخنرانی‌ها توسط مبلغان انجام می‌شود، اکثراً به‎صورت یک‎طرفه است و امکان برقراری ارتباط و گفت‌وگو با مخاطب کمتر ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‎جمعه همدان با اشاره به ابتکار جالب برخی طلاب برای انجام فعالیت‌های تبلیغی در ایام کرونا، افزود: امروز شرایط جدیدی جهت تبلیغ در زمینه‌های مختلف برای مبلغان فراهم شده که باید به‎خوبی از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام‎والمسلمین شعبانی‎موثقی با بیان آنکه یکی از این زمینه‌ها حضور در بیمارستان‌ها، خدمت به بیماران و کمک به کادر درمان است، ادامه داد: در این شرایط هم تبلیغ اتفاق می‌افتد و هم ترویج احکام الهی، تبلیغ اسلام و مسائل اخلاقی و همچنین در کنار آن‌ها خدمت به مردم نیز وجود دارد؛ بنابراین اقدام مذکور زمینه‌های ثمربخشی برای فعالیت طلاب ایجاد می‌کند.

امام‌جمعه همدان ضمن قدردانی از اقدامات انجام‌شده در راستای تسهیل حضور روحانیون و مبلغان دینی در بیمارستان‌ها، گفت: برادران و خواهران در بیمارستان به‌عنوان کادر درمان امروز پس از نزدیک به 10 ماه فعالیت شبانه‎روزی و بدون تعطیلی، نیازمند کمک هستند و حضور طلاب جهادی در این عرصه به معنای واقعی کلمه «جهاد و تبلیغ» است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در سطح جامعه، تشریح کرد: تدابیر لازم برای اینکه طلاب با حضور در مراکز درمانی دچار آسیب نشوند هم توسط مسئولان اندیشیده شده است.

180 نیروی جهادی و مردمی متشکل از طلاب، دانشجویان و افراد داوطلب در راستای کمک به مقابله با ویروس کرونا و همراهی با کادر درمان، در چهار بیمارستان شهر همدان حاضر شدند. 

 

شناسه خبر 33993