شناسه خبر:33936
1399/9/30 09:48:39
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه:

مرزبانان آماده جانفشانی و حراست از مرزها هستند

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همواره با توان بالا آماده هرگونه جانفشانی و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

سردار یحیی الهی روز شنبه در حاشیه آیین ترفیع و اعطای درجه دانش آموختگی 153 تن از فراگیران دوره دوازدهم آموزشگاه علمی تخصصی ثامن الائمه (ع) مشهد که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امروز شاهد ترفیع درجه 340 تن از دانش‌آموختگان مرکز ثامن الائمه (ع) مشهد بودیم که از این تعداد 153 تن آن‌ها به‌مدت 10 روز در کرمانشاه آموزش‌های تئوری خود را عملیاتی کردند.

وی اظهار کرد: این مرزبانان از چند روز آینده در مرزهای شمال غرب و غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی به خیل عظیم مرزبانان کشور می‌پیوندند و به همیاری مرزداران می‌آیند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: روز‌به‌روز شاهد تقویت و توان عملیاتی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حراست از مرزها هستیم.

سردار الهی اضافه کرد: نیروهای نظامی مجاهدان فی سبیل الله هستند و خدا را شاکریم که سایه ولایت‌فقیه بر سر ما جاری است و لباس مرزبانی مقدس است و خدمت در این جایگاه لطف و عنایت خدا برای همه مرزبانان است.

وی ادامه داد: ما مفتخریم در جایی خدمت می‌کنیم که محل شهادت و جانفشانی رزمندگانی بوده که در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی‌های بسیاری داشته‌اند و ما جا پای جوانمردانی گذاشته‌ایم که همیشه تاریخ‌ساز بوده‌اند و این نعمت بزرگی از جانب خداوند برای همه ما در مرزبانی ناجا است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه اظهار کرد: باید طوری حرکت کنیم که در این دنیا در محضر فرمانده‌معظم کل‌قوا و خانواده شهدا و شهدای عزیز شرمنده نباشیم چون ما ولی فقیه را نایب امام زمان (عج) و از سلاله ائمه معصوم (ع) می‌دانیم و امروز آنچه بر ما تکلیف کرده کار جهادی است.

الهی گفت: رضای خدا و حرکت در راه خدا و تلاش مضاعف شاخصه کار‌جهادی است که باید خود را به این خصیصه‌ها تجهیز کنیم.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، دو معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز انجام می‌شود.

شناسه خبر 33936