شناسه خبر:33932
1399/9/30 09:38:15

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره بهزیستی دیواندره گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات به 35 نفر بهبودیافته برای راه‌اندازی مشاغل خانگی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

چنور مهدوی روز شنبه دراین باره اظهار کرد: در سال جاری 35 نفر از افراد بهبود یافته (معتاد) در راستایی ایجاد مشاغل خانگی این میزان تسهیلات با کارمزد و سود چهار درصد دریافت کرده تا نسبت به ایجاد شغل اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی بیشتر به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال فردی و خانوادگی محسوب شده و راهنمایی دقیق افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات توسط کارشناسان بهزیستی انجام می‌شود.

مهدوی افزود: مشاغل خانگی شاید منجر به یک شغل کامل درآمدزا نشود اما با استفاده از نیروی کار خانواده، می‌توان بخشی از هزینه‌های خانوار را تامین کرد و باعث ایجاد درآمد مناسب برای خانوار شد.

سرپرست اداره بهزیستی دیواندره یادآور شد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی با توجه به کم بهره بودن وام آن، بیشتر متقاضی دریافت برای رفع بخشی از مشکلات مالی‌شان هستند که این مغایر شرایط پرداخت تسهیلات است.

مهدوی تاکید کرد: در راستای کمک به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی 160 بسته لوازم التحریر شامل کوله پشتی، نوشت افزار تهیه شده و بزودی میان دانش‌آموزان این خانواده‌ها توزیع خواهد شد.

وی به ساخت 59 واحد مسکن محرومین در راستایی تفاهم نامه بنیاد مسکن و بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: از 59 واحد مسکونی چهار واحد برای خانوارهای دو معلوله است که یک واحد آن آماده و 3 واحد دیگر نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مهدوی تعهد بسیج سازندگی را ساخت 10 واحد اعلام کرد که دو واحد آن به بهره‌برداری رسیده و هشت واحد دیگر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و افزود: از 45 واحد باقیمانده مسکن محرومین پنج واحد به بهره برداری رسیده و 20 واحد پیشرفت 75 درصدی و 20 واحد 50 درصدی دارد.

 

شناسه خبر 33932