شناسه خبر:33922
1399/9/30 09:19:39

سپهرغرب، گروه خبر: «من مادرم، ایران فرزند من»، پویشی جدید برای ساخت مدارس دخترانه در سراسر کشور است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، تبیین طرح پویش «من مادرم، ایران فرزند من» در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر انجام شد.

این جلسه با هدف رفع مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان ملایر با حضور نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، معاون فرماندار، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان و سایر اعضا برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اولویت پروژه‌های نوسازی مدارس در شهرستان ملایر ازجمله سالن سینما فرهنگیان، استخر دانش‌آموزی، مدرسه خیری ارگسی، مدرسه خیری سیف و سایر موارد مطروحه، از وجود مشکل کمبود اعتبار در برخی از این پروژه‌ها خبر داد و از نماینده شهرستان درخواست کرد با توجه به ارتباط خوب وی از طریق بنیاد برکت اعتباری جهت تزریق به این پروژه‌ها منظور شود.

محمدرضا مرادی با اشاره به آغاز پویش «من مادرم، ایران فرزند من» این طرح را پویشی جدید برای ساخت مدارس دخترانه در سراسر کشور معرفی کرد که در استان همدان نیز مقدمات اجرایی این پویش درحال انجام است.

مسئول ساخت‌وساز فضاهای آموزشی استان با ذکر این مطلب که تاکنون بیش از 170 هزار نفر در طرح ملی «آجر به آجر» در سراسر کشور مشارکت کرده‌اند که با اجرای این طرح 31 مدرسه در 31 استان کشور احداث می‌شود، هدف از اجرای طرح ملی آجر به آجر و نیز پویش «من مادرم، ایران فرزند من» را آگاهی‎بخشی، اطلاع‌رسانی، گسترش فرهنگ مشارکت‌ عمومی و بسترسازی برای جلب و جذب کمک‌های مردمی عنوان کرد.

وی گفت: فارغ از میزان تعهدات مالی، ترویج ایده جمع‌سپاری و آشنایی بیشتر آحاد جامعه با موضوع مدرسه‌سازی است. ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه‌ساز از دیگر اهداف طرح‌های ملی سازمان نوسازی مدارس کشور است.

شناسه خبر 33922