شناسه خبر:33749
1399/9/26 11:42:52

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت بسکتبال کرمانشاه گفت: مسابقات دور رفت گروه الف رقابت‌های لیگ دسته اول بسکتبال کشور به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کرم احمدیان روز دوشنبه اظهارکرد: مسابقات بخش شمال لیگ دسته اول با شرکت 23 تیم و در قالب چهار گروه قرار است برگزار شود که تیم کرمانشاه با تیم‌های خانه بسکتبال اسدباد، خانه بسکتبال کردستان، پاس ناجا کامیاران و خانه بسکتبال قزوین مسابقه خواهد داد.

وی تصریح کرد: مسابقات نیز از روز پنجشنبه 11 دی آغاز می‌شود و فعلا 2 سالن شهید بهشتی در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه و تختی در خیابان گمرک را برای میزبانی درنظر گرفته ایم که هر کدام شرایط بهتری داشت از آن استفاده می‌شود.

رئیس هیئت بسکتبال کرمانشاه ادامه داد: تیم منتخب استان نخستین بازی خود را روز 11 دی برابر خانه بسکتبال اسدآباد، 12 دی برابر خانه بسکتبال کردستان، 14 دی برابر خانه بسکتبال قزوین و 16 دی برابر پاس ناجا کامیاران برگزار می‌کند.

وی همچنین در خصوص شرایط حضور تیم‌ها در کرمانشاه نیز گفت: بازیکنان، مربیان، داوران و دست اندرکاران همه تیم‌ها موظف هستند چهار روز پیش از عزیمت به کرمانشاه تست کرونا بدهند و نتیجه را نیز ارسال کنند.

احمدیان خاطرنشان کرد: هر بازیکن، مربی، داور و یا مسوولی که تستش مثبت شود حق حضور در این مسابقات را نخواهد داشت و از حضور وی جلوگیری می‌شود.

رئیس هیئت بسکتبال کرمانشاه همچنین بر بدون حضور تماشاگر برگزار شدن مسابقات تاکید کرد و گفت: رقابت‌ها با رعایت تمامی شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقاتی که در کرمانشاه برگزار می‌شود حکم دیدارهای رفت را دارد و دور برگشت نیز به میزبانی یکی دیگر از تیم‌های این گروه که هنوز مشخص نشده برگزار می‌شود.

احمدیان خاطرنشان کرد: در پایان مرحله گروهی بخش شمال، از هر گروه چهار تیم به دور بعد صعود و در دور بعد تیم اول گروه الف که کرمانشاه نیز در آن حضور دارد با تیم چهارم، تیم دوم با تیم سوم، تیم سوم با تیم دوم و تیم چهارم با تیم اول یکی از سه گروه دیگر بخش شمال که در آینده توسط فدراسیون مشخص می‌شود مسابقه خواهند داد.

رئیس هیئت بسکتبال کرمانشاه تصریح کرد: مسابقات دور دوم نیز به این شکل خواهد بود که تیم‌ها سه مسابقه با هم برگزار و هر تیمی که در 2 دیدار برنده شد به مرحله بعدی راه پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به جوان بودن تیم خانه بسکتبال کرمانشاه، گفت: هدف اول ما از شرکت در مسابقات کسب تجربه و آینده نگری برای بسکتبال استان است چرا که اکثر بازیکنان تیم کمتر از 20 سال سن دارند و همه نیز کرمانشاهی هستند.

احمدیان در پایان و با بیان اینکه نیم نگاهی نیز به صعود از گروه داریم، گفت: تمرینات تیم مدتی است آغاز شده و بازیکنان با انگیزه خوبی در حال آماده کردن خود هستند.

میلاد رحیمی به عنوان مربی و در کنار خود کرم احمدیان هدایت تیم خانه بسکتبال کرمانشاه را برعهده دارد، بهنام بنی عامریان نیز سرپرست این تیم است.

شناسه خبر 33749