شناسه خبر:33728
1399/9/26 10:32:53

سلسله مباحثی را پیرامون قمار با آیت‎الله آغاز کردیم و بیان شد که محور غربی عربی جهان را یک خانه بزرگ فرض می‌کند که یک سوی میز رهبر ایران و سوی دیگر این محور قرار گرفته است.

آن‌ها در این بازی تلاش می‌کنند برگ‌های برنده آیت‎الله را بی‎اثر کنند، زیرا در منطقه و کشور ما منافعی داشتند و حضور کشوری در خاورمیانه با یک حاکمیتی برخلاف خواست آن‌ها، یکی از بزرگ‎ترین چالش‌های آن‎ها در رسیدن به منافعشان شده است.

چالشی که برای محور غربی عربی اتفاق افتاده، براساس گزارش اندیشکده‎هایشان به افول آن‎ها در منطقه می‌انجامد و منافعشان را به‌طور جدی به خطر انداخته است.

نظامی در ایران که نقدهایی به آن وارد است، اما دست محور غربی عربی را از منافعش کوتاه کرده و براساس برگ‌های برنده‎ای که دارد، آن‌ها را به افول و چالش کشیده است و بر همین پایه برای بی‎اثر کردن برگ‌های برنده آیت‎الله برنامه‌ریزی گسترده انجام می‌دهند.

محور غربی عربی از امپراطوری عظیم رسانه‌ای برای ایجاد تغییر مردم ایران و جهان و هدایت ذهن‌ها در جهت منافعش به‌عنوان برگ برنده خود بهره می‌گیرد.

حاکمان منطقه‌ای و دست‌نشانده دیگر ابزارهایی هستند که محور غربی عربی در اختیار دارند و انگیزه‌های مختلفی برای این حاکمان در جهت تقابل با آیت‎الله برایشان به‌وجود می‌آورند.

سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای کشورهای همسایه به‌ویژه در پاکستان و امارات و عربستان دیگر ابزار آن‌ها است که پیش از این با کمکشان گروه‌های تروریستی مختلفی نظیر القاعده را به‌وجود آورده‌اند.

آن‌ها روی گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند تا نیروهای مختلفی را با تنوع رفتاری متفاوت داشته باشند.

نفوذ روی مقامات داخلی و استفاده از ظرفیت نفوذی‌ها و جنگ‌های ترکیبی از دیگر ابزارهای محور غربی عربی است که آن‌ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

شناسه خبر 33728