شناسه خبر:33719
1399/9/26 10:03:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از تحقق ظرفیت 200 درصدی واحدهای فرآوری و ذخیره‌سازی در این شهرستان خبر داد.

کریم حاج‌باباعلی اظهار کرد: براساس سند راهبردی جهاد کشاورزی در سال جاری به‌منظور ایجاد واحدهای فرآوری و ذخیره‌سازی در سطح شهرستان میزان تحقق اهداف تعیین‌شده تا پایان آبان‌ماه 200 درصد بوده است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌های ابلاغی تعیین‌شده میزان احداث سردخانه در سطح شهرستان با ظرفیت چهار هزار تُن است که میزان عملکرد تحقق‌یافته تا پایان آبان‌ماه سال جاری هشت هزار تُن بوده و 200 درصد رشد داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به پروژه‌های در دست اقدام این شهرستان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر سردخانه سه هزار تُنی دردانه در روستای بره فراخ با پیشرفت 75 درصدی و کارخانه قند پنج هزار تُنی سمبل مهرگان ازجمله این طرح‌ها به‌شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه واحد فرآوری دانه‌های غرب با ظرفیت 75 هزار تُن و با پیشرفت 80 درصدی از دیگر طرح‌های درحال اجرا در شهرستان است که خواستار توجه به این مهم هستیم.

حاج‌باباعلی با اشاره به آنکه این شهرستان از ظرفیت بالایی برای ایجاد سردخانه برخوردار است، اضافه کرد: با توجه به تولید انواع میوه‌های درختی به‌ویژه سیب، در سطح شهرستان نیاز به سردخانه بوده که در این راستا امسال نیز مجوز احداث یک واحد هزار تُنی از سوی بخش خصوصی صادر شده است.

شناسه خبر 33719