شناسه خبر:33502
1399/9/23 10:03:08

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان گفت: شهروندان سرمایه‌های توانمند در کمک به توسعه و تقویت اهداف مدیریت شهری در عرصه‌های مختلف هستند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از کمیته اطلاع‎رسانی جشنواره شهروندان برگزیده، عباس صوفی افزود: شاخصه اصلی شهر نمونه داشتن شهروندان قانونمدار است و جشنواره «شهروندان برگزیده» با هدف تقدیر و تشکر از شهروندان عامل به وظایف شهروندی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جشنواره شهروندان برگزیده در چهار بخش بوده که شامل فعالیت در زمینه مدیریت شهری، فعالیت‌های اجتماعی غیر شغلی، فعالیت‌های شغلی و بخش ویژه که تلاشگران سلامت هستند، است.

رئیس جشنواره شهرونددان برگزیده ابراز کرد: در این جشنواره باید به شهروندانی که عامل به وظیفه خود هستند، توجه کرده و از توانمندی‌ها و اقدامات آن‌ها تقدیر شود؛ چراکه آن‌ها سرمایه این شهر تاریخی هستند و می‌توانند الگویی برای دیگران باشند.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان وظایف خود را به‌خوبی در حوزه شهروندی انجام دهند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد، عنوان کرد: سیاست‌های شهروندی می‌تواند در مدیریت شهری نیز مؤثر باشد.

صوفی اظهار کرد: مقوله فرهنگ مؤلفه مهم مدیریت شهری است و جشنواره شهروندان برگزیده نیز در چارچوب معیارهای فرهنگی- اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و رسانه ملی در راستای معرفی جشنواره شهروند برگزیده استفاده شده است، ادامه داد: ثبت‌نام شهروندان برای شرکت در جشنواره شهروندان برگزیده از 15 آذرماه در این شهر آغاز شده و با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری، کمیته‌های علمی- داوری، اجرایی و اطلاع‌رسانی شروع به‌کار کرده است.

شناسه خبر 33502