شناسه خبر:32402
1399/9/4 12:19:47

مدیر امور آبفا شهرستان ثلاث‌ باباجانی گفت: لایروبی، بهسازی و اجرای دیوار بتنی مسلح در ایستگاه پمپاژ آب شرب شهدای شهرستان مرزی ثلاث باباجانی به منظور کنترل کیفیت و جلوگیری از تهدیدات بیوتروریستی انجام شد.

صباح کاکایی اظهار کرد: لایروبی، بهسازی و اجرای دیوار بتنی مسلح ایستگاه پمپاژ آب شرب شهدای ثلاث‌باباجانی با دستور مدیرعامل شرکت آبفا در زمینه کیفیت و کمیت آب شرب این شهرستان و جلوگیری از تهدیدات بیوتروریستی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه آب شرب این منطقه از یک چشمه تأمین می‌شود عنوان کرد: این چشمه با دیوار بتنی مسلح به طول 30 متر در عرض 80 سانتی‌متر و به ارتفاع 2.5 متر پوشیده شده و یک سقف در عرض 30 در 7 متر نیز بر روی آن قرار داده شد.

کاکایی گفت: رودخانه‌ای آلوده نیز در مجاورت ایستگاه قرار دارد که تلاش شد از نفوذ آلودگی آن به طور کامل جلوگیری شود.

وی افزود: این چشمه شهر تازه‌آباد و 6 یا هفت روستای اقماری را پوشش می‌دهد و آب شرب این مناطق را تأمین می‌کند.

کاکایی با اشاره به اینکه ثلاث‌باباجانی گستردگی جغرافیایی زیادی دارد و روستاهای آن از یک طرف تا مرز کرمانشاه و از طرف دیگر تا مرز عراق پیش‌روی کرده است گفت: برای آب روستای مرزی شیخ‌صله با دستور مدیرعامل لوله‌گذاری فاضلاب آغاز شده است.

وی افزود: چشمه ایستگاه ثلاث‌باباجانی با دستور و تأکید مدیرعامل از طریق پیمانکار پروژه تونل سیاه‌تایر با 380 میلیون تومان ساخته شد که با رایزنی انجام شده بدون هزینه و رایگان انجام شد.

مدیر امور آبفا شهرستان ثلاث‌باباجانی درباره وضعیت آب روستای شیخ‌صله گفت: متأسفانه بنیاد مسکن، بخشداری و دهیاری بدون هماهنگی جواز ساخت و ساز برای واحدهایی صادر کرده‌اند اما به منازلی که اطراف چشمه قرار دارند به هیچ عنوان انشعاب آب واگذار نشده و مشترک آبفا محسوب نمی‌شوند اما در حریم کیفی منابع آب ساخت و ساز انجام شده است.

وی افزود: اکثر مردم آن منطقه چاه‌های جذبی فاضلاب و آب دارند و متأسفانه این چاه‌ها در فاصله سه تا چهار متر از یکدیگر قرار دارند و حادثه مسمومیت تعدادی از مردم احتمالا نفوذ فاضلاب به داخل چاه آب بود، زیرا آب این واحدها از شبکه آبگیری شرکت آبفا تأمین نمی‌شد.

شناسه خبر 32402