شناسه خبر:32377
1399/9/4 11:11:44

فرماندار بیجار گفت: 25 واحد تولیدی راکد و غیر فعال که در صورت عدم تامین مالی باید تعطیل می‌شدند، با طرح مشکلات آن‌ها و رفع از طریق کارگروه رفع موانع تولید شهرستان و استان، به چرخه تولید بازگشتند.

علی اکبر ورمقانی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیجار و سایر نقاط با کمبود منابع مالی و سرمایه اولیه روبرو بودند که در کار گروه‌های رفع موانع تولید، تسهیلات دولتی مورد نیاز آنها تامین و پرداخت شد که نتیجه آن تثبیت شغل و درآمد کارگران است.

او با اشاره به اینکه بزرگترین واحدهای تولیدی شهرستان در مرحله اعلام ورشکستی کامل بودند، افزود: با افزایش سرمایه 10 میلیارد ریالی شرکت سیمان کردستان از ورشکستگی قطعی نجات یافت و همچنین کارخانه آرد بیجار فعال و علاوه بر تامین آرد شهرستان، ظرفیت 30 هزار متر مکعبی ذخیره سازی گندم را به سیلوهای مکانیزه شهرستان افزوده است.

ورمقانی افزود: همچنین احداث سیلوی 50 هزار تنی مکانیزه بخش خصوصی در خورخوره برنامه ریزی شده که سه کندوی آن با ظرفیت بیش از 22 تُن در دست اجراست و جهت احداث سه سیلوی 15 هزار تنی مکانیزه نیز برای تعاون روستایی مجوز اخذ شده است.

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و طلب کارگران شرکت گچ کردستان در سال 1389 موجب رکود و تعطیلی این واحد شد، تأکید کرد: فرمانداری با پیگیری حل مشکل بیمه کارگران این شرکت، تسویه حساب مالیاتی و حقوق دولتی معوقه آن موفق بود امّا با وجود برگزاری چند نوبت مزایده جهت جذب سرمایه گذار بومی، طرح بی نتیجه ماند.

وی یادآور شد: در خصوص کشتارگاه مرغ ماهان که سنوات قبل ورشکسته و تعطیل شده، چندین جلسه در شهرستان، استانداری کردستان و دستگاه قضایی برگزار و چند بار مزایده انجام شد و بارها از مرغداران و تعاونی مرغداران شهرستان درخواست کردیم در این مزایده شرکت کنند تا این ظرفیت در دست بومی‌ها بماند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

ورمقانی گفت: گلخانه 10 هزار هکتاری قبا سرخ بعد از گذشت 10 سال بلاتکلیفی به بخش خصوصی با انگیزه و توانمند واگذار شد که در حال حاضر فاز اول پروژه در دست اقدام است و با بهره برداری از آن جوانان علاقه مند به بخش کشاورزی، با اشتغال در این واحد تولیدی دارای شغل و درآمد خواهند شد.

شناسه خبر 32377