شناسه خبر:31708
1399/8/22 09:47:16

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: پروژه آبرسانی به مجتمع مهر ملکشاهی با 40 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

نورالله تیموری روز چهارشنبه در بازدید از پروژه آبرسانی به مجتمع مهر شهر ملکشاهی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه آبرسانی 2 هزار و 250 متر خط انتقال و 11 کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد که با تکمیل آن بیش از 500 اشتراک آب مشترکین استاندارد‌سازی می‌شود.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 23 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این شرکت تلاش خواهد کرد تا پایان سال جاری این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام همچنین با اشاره به طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی یادآور شد: این پروژه آبرسانی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،30 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی 20 کیلو ولت، 9 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و 24٫5 کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر 500 میلی متر با پشرفت مناسب در حال اجرا است.

تیموری تاکید کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهر ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ شماره 1 بطور کامل اجرا شده و ایستگاه‌های پمپاژ 2 و 3 و تصفیه خانه آب با پیشرفت جشمگیری در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ادامه داد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول 30 کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از 24 کیلومتر خط انتقال آب 18 کیلومتر تکمیل و از 9 هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

تیموری افزود: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاههای پمپاژ بیش از 155 لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستاهای اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستا‌های اطراف وجود نخواهد داشت.

تیموری گفت: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هر چه سریعتر، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 31708