شناسه خبر:31674
1399/8/21 14:09:28

معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در حال حاضر 750 مرکز ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور فعال بوده و به دانش‌آموزان دارای مشکل خدمات ارائه می‌دهند.

سیدجواد حسینی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: با اقدامات و پیگیری‌های که انجام شده قرار است یک هزار مرکز دیگر به این تعداد در کشور اضافه شود که سهم استان در این زمینه هفت مرکز است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 24 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در سطح کردستان فعال است، افزود: برای رسیدن به نرم موجود و خدمات رسانی بیشتر به دانش‌آموزان دارای مشکل، هفت مرکز دیگر به این تعداد اضافه شده و تعداد این مراکز به 31 مورد خواهد رسید.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: در حوزه ورزش دانش‌آموزان استثنایی نیز یک سالن ورزشی در سقز راه‌اندازی شده و تجهیزات سالن سنندج نیز تامین خواهد شد ضمن اینکه 6 سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه ای و ایجاد چمن مصنوعی در سه مدرسه استان نیز انجام می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح ایجاد 350 باشگاه بازنشستگان در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان کردستان نیز در این زمینه 9 مورد این که امیدواریم با همکاری مسوولان تحقق یابد.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاد توسعه و پیشرفت در جامعه به شمار می‌رود، اضافه کرد: هر کشوری که بخواهد به توسعه برسد باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه آموزش و پرورش انجام دهد و تجربه نشان داده هر جامعه‌ای این روند را پیش گرفته در آینده با رفاه بیشتری مواجه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در نظام تعلیم و تربیت ایران اشکالات زیادی وجود دارد و همین امر موجب شده آموزش و پرورش گاهی آن کاربردی که باید در توسعه ایجاد کند را نداشته باشد و نیاز به تغییر و تحول دارد.

 

وی تاکید کرد: در این راستا سند تحول بنیادین تدوین شد تا آموزش و پرورش بتواند نقش توسعه‌ای خود را بدرستی ایفا کند اما این سند نیز در لایه عملیاتی آن با مشکل مواجه شدیم و نیاز به ایجاد بسته‌های تحولی داشت.

حسینی افزود: در این زمینه 25 بسته تحولی ایجاد شد که سه مورد آن مربوط به آموزش و پرورش استثنایی است و بسته‌ها میثاقی بین ما و ‌استان‌ها به شمار می‌روند و باید براساس آن به شاخص‌های مورد نظر برسیم.

وی تاکید کرد: براساس این بسته‌های تحولی در استان کردستان باید پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی سه درصد، تلفیقی فراگیر چهار درصد و بهره‌مندی از معلم رابط سه و نیم درصد رشد پیدا کند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اجرای طرح به نهضت زبان اشاره کرد و اظهار داشت: براین اساس چهار هزار معلم، مدیر و... باید در کشور زبان اشاره یاد بگیرند که سهم استان کردستان 140 نفر است، ضمن اینکه در نهضت آموزش خط بریل نیز هزار نفر باید در کشور آموزش ببینند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: کردستان سه هزار و 500 دانش‌آموز استثنایی دارد که بیش از یک هزار نفر آنان دارای شرایط خاص هستند.

رشید قربانی افزود: دانش‌آموزان استثنایی دارای نیازهای ویژه بوده و نیازمند خدمات رسانی بیشتری هستند و ما نیز در این زمینه در حد توان به آنان خدمات رسانی خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 31674