شناسه خبر:30024
1399/7/20 16:52:45
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور:

تاکنون تخلفی در استان همدان ندیده‌ایم

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور خطاب به مدیر جدید سازمان بهزیستی استان گفت: به مدیریت بهینه نیروی انسانی توجه کنید، سازمان بهزیستی را خوب و علمی معرفی کرده و کیفیت خدمات را ارتقا دهید.

کاظم نظم‌ده یکشنبه 20 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: الوند، مدیرکل سابق بهزیستی استان همدان نزدیک به سه دهه در سازمان بهزیستی منشأ خیر و برکت بوده و امروز بنده به نمایندگی از سازمان بهزیستی کشور قدردان و سپاسگزار وی هستم.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی افرادی داریم که خیلی باسواد هستند، اما مسئولیت قبول نمی‌کنند؛ چراکه مسئول شدن یعنی از تو سؤال کنند و کارت زیر ذره‌بین باشد، اما الوند ویژگی شجاعت و پذیرش مسئولیت را دارد.

نظم‌ده با بیان اینکه تاکنون تخلفی در استان همدان ندیده‌ایم، خاطرنشان کرد: پرونده الوند را بی‌طرفانه بررسی کردیم و او جزء بهترین مدیران ما در استان‌های کشور بود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در رابطه با علت جابه‌جایی مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: مدیریت یک علم است و تغییرات من باب اساس علمی و مدیریتی بوده و این یک امر طبیعی است.

وی با بیان اینکه دکتر دیناری، مدیرکل جدید را بدون سوگیری انتخاب کردیم، اعلام کرد: گزینه‌های دیگر هم خیلی خوب بودند و براساس شاخص‌های علمی و مدیریتی بررسی‌های لازم انجام شد و او را انتخاب کردیم.

نظم‌ده خطاب به مدیرکل جدید بهزیستی استان گفت: به مدیریت بهینه نیروی انسانی توجه کنید، چراکه همدان پتانسیل بالایی در نیروی انسانی دارد؛ نیروهای همدان توانمند و کاربلد هستند، قدر آن‌ها را بدانید و کارشناسی‌محور عمل کنید.

وی ادامه داد: استان همدان فضای خوبی دارد و کارها با همدلی، همکاری و تعامل انجام می‌شود؛ این ارتباط را حفظ کنید و ما هم همه‌جانبه از شما حمایت می‌کنیم، چراکه ذره‌ای عدم حمایت از شما به گروه هدف آسیب می‌رساند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی را خوب و علمی معرفی کنید، از نگاه سنتی خارج شوید، کیفیت خدمات را ارتقا دهید، به سلامت اداری توجه کرده و امور مانده را کامل کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی افتخار این را دارد که الگوی نوینی برای توانا کردن مستضعفان به جامعه ارائه کند و بهزیستی پیشگام این عرصه است.

مصطفی آزادبخت اظهار کرد: کار در بهزیستی از معنویت خاصی برخوردار بوده و مقام معظم رهبری فرمودند کار در بهزیستی وظیفه سخت و سنگینی است.

وی با بیان اینکه با بهزیستی تعامل دارم، تصریح کرد: این کار بسیار سخت و دشوار است، زیرا انسان هنگامی که از تمام نعمت‌ها بهره‌مند است و افراد ناتوان را می‌بیند، تحت فشار قرار می‌گیرد؛ بنابراین حضور در این مسیر لایق هر کسی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه الوند، مدیرکل سابق بهزیستی استان از مدیران پیگیر و شاداب بود و هر زمان بنده برای حل مشکلات با او تماس گرفتم با روی باز برخورد کرد، گفت: مطالب کارگروه او همیشه شفاف و روی اصول بود و هر زمان دبیر جلسه الوند بود، خیالم راحت بود که به نتیجه می‌رسم.

وی مطرح کرد: بنده 40 سال است دیناری، مدیرکل جدید بهزیستی استان را می‌شناسم، او از خانواده‌ای با دین و دیانت و اهل خدمت است، در نوجوانی در جنگ بوده‌ و تحصیلاتش در حوزه پزشکی است؛ می‌دانم با انگیزه خدمت آمده و بهزیستی را درک کرده است.

مدیرکل سابق بهزیستی استان همدان نیز بیان کرد: در این مدت تلاش کردیم شاخص‌های اختصاصی و عمومی استان را ارتقا بخشیم و دو سال پیاپی جزء دستگاه‌های برتر به اعتبار سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان بودیم.

حمیدرضا الوند ادامه داد: در این بازه زمانی که بنده در این سمت بودم، سعی کردیم کارهای پژوهشی انجام دهیم و 10 پروژه پژوهشی ملی در حوزه مباحث سازمان انجام دادیم و یک پروژه ملی هم در حوزه توان‌بخشی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تمام ساختمان ادارات در شهرستان‌ها و تمام میهمان‌سراها را بازسازی و ترمیم کرده و سعی کردیم اعتبارات را تأمین و در راه درست هزینه کنیم.

الوند افزود: واحدهای اجتماعی در حوزه صدور مجوزهای ماده 26 را افزایش دادیم و امروز افتخار داریم مراکز مشاوره از 11 مرکز به 30 مرکز افزایش پیدا کرده و این یعنی دانش و آگاهی مردم استان همدان رشد کرده است.

وی تأکید کرد: در این 52 ماه تعداد کمپ‌ها و مهدهای کودک استان افزایش پیدا کرده و یک مرکز دیتاسنتر را راه‌اندازی کردیم که از بهترین مراکز دیتاسنتر غرب کشور است و می‌تواند به غرب ایران خدمات بدهد.

مدیرکل سابق بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سازمان بهزیستی 170 ساختمان دارد، گفت: تمام این املاک و مستغلات را سازمان‌دهی و تعیین تکلیف کردیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار تعهد دادم 14 پروژه را انجام دهم، خاطرنشان کرد: تمام کارهایی که برنامه‌ریزی شده بود، انجام شد و این به‎علت حمایت‌هایی بود که از سازمان بهزیستی انجام گرفت.

مدیرکل جدید بهزیستی استان همدان نیز با بیان اینکه خوشحالم که از خانواده دانشگاه علوم پزشکی چند صباحی را در سازمان بهزیستی هستم، گفت: امیدوارم با حمایت همه بتوانیم اقدامات آبرومندانه‌ای برای خدمت به جامعه هدف انجام دهیم.

مهدی دیناری با بیان اینکه بنده در دانشگاه علوم پزشکی کار تشکیلاتی کرده‌ام و اینجا هم یک کار تشکیلاتی و تیمی است و کار تیمی از عهده یک نفر برنمی‌آید، خاطرنشان کرد: مدیر باید هماهنگ‌کننده باشد تا همه کارها به بهترین نحو انجام شود و امیدوارم روزی که خداحافظی می‌کنم، عملکرد خوبی مانند الوند، مدیرکل سابق بهزیستی داشته باشم.

نماینده واحدهای خیریه غیر دولتی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان همدان نیز در این مراسم با بیان آنکه خدمت به جامعه هدف بهزیستی مانند عبادت است، اظهار کرد: بنده به نمایندگی از طرف واحدهای غیر دولتی مردم‌نهاد و خیریه و مراکزی که با بهزیستی همکاری می‌کنند، از زحمات الوند تقدیر و تشکر می‌کنم و برای او آرزوی سربلندی و موفقیت دارم و به دیناری عرض خیر مقدم می‌گویم و امیدوارم در خانواده بهزیستی اقدامات مؤثری داشته باشد.

احمد صلواتیان تصریح کرد: سازمان بهزیستی یکی از واحدهای خدماتی بوده که جامعه هدف آن از عزیزترین بندگان خدا هستند و خدمت در بهزیستی به‌مثابه عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مکتب اسلام آموختیم فلسفه آفرینش انسان خدمت به نیازمندان است و افراد باید در کار خیر از هم پیشی بگیرند و خوشا به سعادت کسی که در این امر سرعت بیشتری داشته باشد.

نماینده واحدهای خیریه غیر دولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی در پایان بیان کرد: لحظه به لحظه خدمت در بهزیستی عبادت خدا است و خوشا به سعادت کسانی که خدمت‌گزار مردم هستند.

گفتنی است، در پایان مراسم از «حمیدرضا الوند»، مدیرکل سابق بهزیستی استان همدان تقدیر به‌عمل آمد و «مهدی دیناری» به‌عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

شناسه خبر 30024