شناسه خبر:29485
1399/7/9 17:56:01
هم‌زمان با روز ایمنی و آتش‌نشانی صورت گرفت؛

برگزاری مانور مقابله با نشتی گاز کلر در نیروگاه شهیدمفتح

هم‌زمان با هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش‌نشانی، مانور مقابله با نشتی گاز کلر در نیروگاه شهیدمفتح برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، این مانور با همکاری کارکنان امور شیمی و مکانیک با فرض نشتی گاز کلر از سیلندر حاوی این گاز و مصدومیت اپراتور مربوطه در محل اتاق کلرزنی ساختمان پیش‌تصفیه به ‌اجرا درآمد.

براساس این گزارش تیم‌های عملیاتی مدیریت بحران نیروگاه ازجمله تیم ایمنی و آتش‌نشانی، تیم اورژانس، امدادونجات و نیز تیم حراست و حفاظت پیرامونی با لوازم حفاظتی کامل، بلافاصله وارد عمل شدند و اقدام به نصب درپوش کیت نجات گاز کلر بر روی محل نشتی سیلندر معیوب کردند.

در ادامه این مانور مصدوم از محل حادثه خارج شد و پس از انجام کمک‌های اولیه و اکسیژن‌رسانی توسط همکاران اورژانس، به درون خودرو آمبولانس جهت اعزام به درمانگاه منتقل شد.

در پایان صحت عملکرد سنسورهای اعلام نشتی گاز کلر، عملکرد آژیر اضطراری پدافند غیر عامل، میزان کفایت امکانات امداد و نجات و اطفای کلر و نیز میزان آمادگی و هماهنگی کارکنان تیم‌های عملیاتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالمجید دیناروند، مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح در خاتمه و در جلسه‌ای با حضور دست‌اندرکاران مانور، از تلاش تمامی همکاران درگیر در این مانور تشکر و قدردانی کرد.

شناسه خبر 29485