شناسه خبر:29481
1399/7/9 17:49:05

استاندار همدان گفت: پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا عید تعیین تکلیف می‌شود.

سیدسعید شاهرخی عصر روز گذشته در نشست با فعالان و مسئولان تشکل‌های صنعت گردشگری استان اظهار کرد: عنوان «همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران» یک برند جهانی برای این دیار است که باید از آن توسعه و تقویت صنعت گردشگری بهره‌برداری درست انجام گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر همدان در حوزه گردشگری، گفت: این دیار تاریخی در سال 2018 پایتخت گردشگری آسیا شناخته شد که این مهم نشان از ظرفیت بالای آن دارد.

استاندار همدان از تعیین تکلیف پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا عید خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت طبیعی و تاریخی همدان، می‌توانیم در جذب گردشگر موفق‌تر از قبل عمل کنیم که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد.

وی توسعه استان را در گرو رفع موانع صنعت گردشگری دانست و تأکید کرد: با همدلی، مقاومت و مدارا از شرایط کرونا عبور خواهیم‌ کرد و مشکلات را پشت‌ سر خواهیم‌ گذاشت.

شاهرخی با اشاره به اینکه کرونا تمام بخش‌های اقتصادی دنیا را با چالش مواجه کرده که در این میان صنعت گردشگری خسارت زیادی را متحمل شد، گفت: به‎منظور حمایت از صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد و معیشت مردم، در برابر بعضی اقدامات ایستاده‌ایم.

وی ضمن اینکه از دستگاه‌های مختلف اجرایی خواست از صنعت گردشگری حمایت کنند، افزود: رسانه‌های استان افکار عمومی و بنگاه‌های موجود در سطح استان نیز باید از این صنعت حمایت لازم را داشته باشند.

استاندار همدان گفت: پیشنهادات تشکل‌های گردشگری برای رفع مشکلات این حوزه در قالب بسته‌ای با عنوان «بسته حمایتی صنعت گردشگری» به استانداری ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 29481