شناسه خبر:28493
1399/6/25 06:23:57
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همدان:

قیمت تخم‌مرغ در روزهای آینده کاهش می‌یابد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ از سوی اتحادیه مرغ‌داران صورت گرفته است، از کاهش قیمت تخم‌مرغ در روزهای آینده خبر داد.

داریوش صفاری دراین‎باره اظهار کرد: افزایش قیمتی که در تخم‌مرغ دیده شده، به‎علت افزایش قیمت از طرف اتحادیه مرغ‎داران بوده است که در چند روز آینده با کاهش قیمت تخم‌مرغ مواجه می‌شویم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: درحال حاضر فروش تخم‌مرغ بیشتر به‎صورت کیلویی است که کیلویی 14 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت لبنیات براساس ستاد تنظیم بازار در تاریخ هفتم تیرماه 99 افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: محصولات لبنی مثل شیر بطری یک لیتری یک‌ونیم درصد چربی به قیمت پنج هزار و 600 تومان و شیر بطری یک لیتری با دو درصد چربی به پنج هزار و 900 تومان رسیده که براساس میزان درصد چربی، قیمت‌ها متفاوت است.

صفاری با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات به‎علت افزایش قیمت شیر خام بوده است، افزود: شیر یک لیتری با سه درصد چربی به قیمت 6 هزار و 500 تومان و با 3.2 درصد چربی 6 هزار و 600 تومان، ماست کم‌چرب 900 گرمی یک‌ونیم درصدی به قیمت 6 هزار و 600 تومان، ماست پُرچرب سه درصد هفت هزار و 300 تومان و ماست دبه‌ای دوونیم کیلویی کم‌چرب یک‌ونیم درصد 17 هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همدان بین 16 تا 17 هزار تومان است، اظهار کرد: چند عامل منجر به افزایش قیمت مرغ در بازار شده که ازجمله افزایش قیمت نهاده‌ها و میزان تقاضای بازار بوده است.

شناسه خبر 28493