شناسه خبر:28175
1399/6/19 11:07:08
یک رویداد جهانی فرهنگی در کرمانشاه

«کتیبه بیستون» روی چوب حکاکی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب، 12 هنرمندان کرمانشاهی، نقش جهانی کتیبه بیستون را روی چوب حکاکی می‌کنند.

امید قادری روز گذشته با اشاره به آغاز به کار رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب 2020 ایران به میزبانی کرمانشاه اظهار کرد: 12 هنرمند صنعت چوب در قالب این رویداد بین‌المللی در استان کرمانشاه، کار حکاکی نقش جهانی کتیبه بیستون بر روی چوب به ابعاد 105 در 180 سانتی‌متر را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سه روز کاری با حضور استاد علی‌رضا باوندپور که از اساتید صنعت چوب استان با نشان بین‌المللی و شاگردان کرمانشاهی، کتیبه جهانی بیستون برای نخستین‌بار بر روی چوب حکاکی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: کار این حکاکی در محوطه تاریخی طاق‌بستان هم‌اکنون در حال انجام و بازدید برای عموم علاقه‌مندان آزاد است که در اختتامیه (20 شهریورماه) رونمایی خواهد شد.

قادری با بیان اینکه 100 کشور دنیا این رویداد را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: این رویداد به شکل بین‌المللی در شبکه‌های مختلف که یونسکو در فضای مجازی و کانال‌های تلویزیونی دارد، پخش می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه 60 رشته فعال صنایع‌دستی دارد که از فعال‌ترین آن‌ها، می‌توان به رشته‌های گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، البسه محلی، ساخت‌ ساز‌های سنتی، ابزار‌آلات فلزی و سراجی سنتی اشاره کرد.


منبع: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

شناسه خبر 28175