شناسه خبر:28068
1399/6/18 01:00:17

100 میلیون تومان اعتبار برای مطالعات طرح آبخوان‎داری و پخش سیلاب تجرک شهرستان کبودراهنگ اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با فرماندار کبودراهنگ درخصوص اجرای طرح‌های آبخیزداری، توسعه پروژه‌های جنگل و بررسی موانع و مشکلات اعتباری بخش منابع طبیعی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ضمن تشکر از فرماندار شهرستان کبودراهنگ به‌خاطر حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های منابع طبیعی این شهرستان، گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

اسفندیار خزائی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با کم‌آبی وخشکسالی است، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در حوزه منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان صورت گرفته است و امسال نیز نزدیک به سه میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و هدایت آب‌های سطحی علاوه‌بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی، در تقویت منابع آبی، افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود و رونق اشتغال، نقش مؤثری دارد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز در این دیدار با تمجید از اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‎داری این شهرستان طی دو سال اخیر و اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی، حفاظت از این عرصه‌ها را یک وظیفه و مسئولیت همگانی عنوان کرد و گفت: جنگل‌ها و مراتع میراث ماندگاری است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه باید در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت‎پذیر باشیم.

حجت‌اله مهدوی در این دیدار با تخصیص اعتبار 100 میلیون تومانی برای مطالعات اجرای طرح آبخوان‌داری و پخش سیلاب تجرک این شهرستان برای مهار و کنترل سیل و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی منطقه از اعتبارات شهرستانی موافقت کرد.

مهدوی ضمن بیان اینکه می‌بایست با کمک دستگاه‌های دیگر در توسعه طرح‌های منابع طبیعی خصوصاً ایجاد فضای سبز و توسعه جنگل در شهرستان با همت و جدیت تلاش کنیم، افزود: ما همواره خودمان را به‎عنوان سربازان منابع طبیعی می‌دانیم و با عشق و علاقه به طبیعت و منابع طبیعی آماده هرگونه تعامل و همکاری هستیم.

فرماندار کبودراهنگ گفت: من با طرح‎های منابع طبیعی آشنایی دارم، درواقع سرباز منابع طبیعی هستم و افتخار می‌کنم که در طول خدمتم یک جنگلبان بوده‎ام؛ من به این شغل افتخار می‌کنم و همواره دست همکاران منابع طبیعی را می‌بوسم.

وی افزود: بدون شک کاهش آتش‎سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به تعامل و همکاری همگانی مخصوصاً ساکنین محلی، شوراهای اسلامی و دهیاران دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه است و هرجا درخواست کمک کند، همه دستگاه‌ها با تمام تجهیزات و امکانات باید مشارکت کنند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن طرح‎های آبخیزداری شهرستان، گفت: کبودراهنگ از شهرستان‎های کمترتوسعه‌یافته است و سعی و تلاش ما این بوده که در مسیر رشد و بالندگی شهرستان حرکت کنیم.

وی یکی از نگرانی‌های شهرستان را کمبود فضای سبز و جنگل‎کاری دانست و بر لزوم توجه به بخش توسعه جنگل تأکید کرد.

این مقام مسئول گفت: جنگل‏‎کاری حاشیه جاده سه‎راهی ویان به کبودراهنگ باید واکاری و تقویت شود و از گونه‌های بومی و مقام محلی باید استفاده شود که نیاز کمی به آبیاری داشته باشند.

مهدوی از طرح توسعه جنگل‎کاری محور مواصلاتی کبودراهنگ به شیرین‎سو در آینده نزدیک خبر داد و افزود: درصدد هستیم درصورت تخصیص اعتبارات لازم، توسعه جنگل‎کاری این محور را شروع کنیم و منابع طبیعی در این رابطه طرح مطالعاتی را انجام خواهد داد.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و اثرات آن در زندگی مردم، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با برنامه‎ریزی‌های صورت‎گرفته، پیگیری‎های بیشتری برای تسریع و اجرای طرح‌های منابع طبیعی خصوصاً توسعه جنگل انجام پذیرد.

شناسه خبر 28068