شناسه خبر:27535
1399/6/6 03:32:36

مدیر پخش منطقه همدان گفت: تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی استان همدان در سال جهش تولید با افزایش 20 درصدی، به 150 جایگاه خواهد رسید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی در هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر، بیان کرد: هم‌اکنون 125 جایگاه سوخت در منطقه فعال هستند و به‌طور شبانه‌روزی خدمات سوخت‌رسانی را به مردم عرضه می‌کنند.

وی افزود: اکنون 23 جایگاه جدید در منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درحال احداث بوده که پراکندگی آن‌ها از قرار ذیل است: سه جایگاه در ناحیه مرکزی، هفت جایگاه در ملایر، سه جایگاه در نهاوند، پنج جایگاه در رزن، دو جایگاه در تویسرکان، یک جایگاه در اسدآباد و دو جایگاه نیز در بهار جانمایی شده‌اند و در فاز دوم (توسعه و تکمیل بخش سوخت CNG) دو مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب واقع در بزرگراه همدان- ساوه و مجتمع جدی امین‌پور در شهرستان اسدآباد، در دست پیگیری و اجرا قرار دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عملیات زیرساختی تمامی جایگاه‌های جدید آغاز شده، تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی هشت جایگاه با پیشرفت حدود 50 درصدی و کمی بالاتر درحال انجام است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری یا اوایل 1400 و مابقی نیز تا دهه فجر 42 به بهره‌برداری برسند.

وی خاطرنشان کرد: از 25 جایگاه در دست احداث، 13 باب آن در قالب مجتمع‌های خدماتی رفاهی، سوخت عرضه خواهند کرد.

روستایی از تسهیل دسترسی مردم شریف شهر و روستاهای استان و همچنین کاهش مدت‌زمان سوخت‌گیری به تناسب افزایش تعداد خودروها و نازل‌های موجود با راه‌اندازی مجاری عرضه سوخت جدید خبر داد.

وی تصریح کرد: تنها سه جایگاه از جایگاه‌های در دست احداث متعلق به شهرداری و اداره اوقاف بوده و بقیه با همت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد که درنتیجه آن اشتغال مستقیم حداقل 100 نفر را فراهم خواهد کرد.

مدیر پخش منطقه همدان یادآور شد: تأمین و ذخیره‌سازی فرآورده‌های مورد نیاز استان و خرید به‌موقع سوخت توسط مالکان جایگاه‌ها، سوخت‌رسانی مستمر و مطلوب در سراسر استان را رقم می‌زند و نظارت بر عملکرد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی توسط واحدهای ذی‌ربط منطقه از اولویت‌های کاری مجموعه است.

شناسه خبر 27535