شناسه خبر:27531
1399/6/6 06:25:35

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: دفاتر کمیته امداد و 80 مرکز نیکوکاری در استان علاوه‌بر دریافت وجه نقد، آماده دریافت کمک‌های حضوری نیز هستند و همشهریان عزیز و هیئت‌هایی که مایلند، می‌توانند این نهاد را در توزیع و آماده‌سازی سبدهای غذایی همراهی کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، پیمان ترکمانه بیان کرد: امسال به جهت انتشار ویروس کرونا مراسم عزاداری محرم دستخوش برخی تغییرات شد، بنابراین برخی از هیئت‌ها شرایط برگزاری مراسم نداشتند و امکان پخت نذری نیز برای بعضی از هیئت‌ها فراهم نشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد در قالب طرح اطعام حسینی در کل کشور آشپزخانه‌هایی را راه‌اندازی کرده است که وفق موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد، گفت: 72 آشپزخانه برای هر استان در کشور پیش‌بینی‌شده است که سعی می‌شود به همین تعداد نیز در استان همدان ایجاد شده و فعالیت کنند.

ترکمانه بیان کرد: در این آشپزخانه‌ها نذورات مردم دریافت می‌شود و ما به نیابت از بانیان آن را پخت می‌کنیم و به‌صورت غذای گرم و با توجه به شعار پیش‌بینی‌شده «نذری محرم و صفر امسال، روزی سفره نیازمندان»، غذاها را درصورت تمایل با حضور و همراهی ایشان، در بین خانواده‌های تحت حمایت تقسیم می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در توضیح طرح احسان حسینی گفت: خیرانی که نذری داشته‌اند، اگر امکان تبدیل نیت تهیه غذای گرم به جیره خشک و مواد اولیه باشد، می‌توانیم مواد غذایی را دریافت و بسته‌بندی کنیم و در قالب طرح اکرام حسینی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار ‌دهیم که به همین منظور شماره کارت 6037997950067885 برای دریافت وجه نقد جیره خشک و سبد غذایی در اختیار نیکوکاران و عزاداران حسینی است.

ترکمانه همچنین بیان کرد: شماره کارت 6037997950084427 در قالب طرح اطعام حسینی فقط اختصاص به غذای گرم دارد، نذری‌ها دریافت و غذای گرم پخت و در بین خانواده‌ای نیازمند توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: دفاتر کمیته امداد و 80 مرکز نیکوکاری در استان علاوه‌بر دریافت وجه نقد آماده دریافت کمک‌های حضوری نیز هستند و همشهریان عزیز و هیئت‌هایی که مایلند، می‌توانند این نهاد را در توزیع و آماده‌سازی سبدهای غذایی همراهی کنند.

ترکمانه با اشاره به شرایط اقتصادی حال حاضر که موجب فشار بیشتری بر روی خانواده‌های نیازمند شده است، ادامه داد: در قالب پویش ایران همدل طرح تأمین و کمک به اجاره مسکن برای کسانی که مستأجر و نیازمند هستند و تأمین هزینه لوازم‌التحریر و ملزومات ورود به سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت عنوان ‌شده است که هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند وجوهات خود را به شماره کارت 6037997591777777 که ویژه این پویش است، واریز کنند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که فرآیند جمع‌آوری کمک در طول ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت، از همه مردم عزیز که در همه مراحل همراه کمیته امداد هستند و تعصب و دغدغه کمک به نیازمندان جامعه را دارند، تشکر و قدردانی کرد.

شناسه خبر 27531