شناسه خبر:27470
1399/6/5 01:30:43

سپهرغرب، گروه خبر: پاسگاه محیط بانی ضامن آهو منطقه حفاطت شده خانگرمز تویسرکان توسط فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور در سومین روز از هفته دولت افتتاح شد.

روز سه شنبه پاسگاه محیط‌بانی «ضامن آهو» منطقه حفاظت شده خانگرمز به مناسبت هفته دولت توسط فرمانده یگان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با همراهی فرماندار تویسرکان و مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

سردار جمشید محبت‌خانی در این آیین، کار در حوزه محیط بانی را مقدس دانست و اظهار کرد: زحمات بی‌دریغ محیط بانان مورد توجه عنایات پروردگار قرار دارد، چرا که با عشق و گذشت از جان خود کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان جان خود در مبارزه با آلوده‌کنندگان آب، خاک و هوا در راستای حفظ و صیانت از آفریده‌های الهی قرار می‌دهند، تاکید کرد: یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین زحمت‌ها را برای نسل آینده به دوش دارد، محیط زیست است.

فرمانده یگان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور تصریح کرد: محیط بانان بازوی اجرایی سازمان محیط زیست هستند پس باید قدردان این تلاشگران باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه پاسگاه محیط بانی ضامن آهو با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان در زمینی به مساحت 115 متر مربع افتتاح شد، اظهار کرد: برای حفاظت بیشتر از منطقه حفاظت شده خانگرمز راه‌اندازی سیستم دوربین مداربسته را در برنامه داریم البته در هفته دولت قرارداد اجرای این طرح منعقد کردیم.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به رایزنی با فرماندار تویسرکان و مجموعه استان همدان برای بهره‌وری بیشتر از منطقه حفاظت شده خانگرمز، گفت: تلاش داریم شرایط گردشگری پایدار را در منطقه با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در پاسگاه محیط بانی ضامن آهو منطقه حفاظت شده خانگرمز را در دستور کار داریم، بیان کرد: ساختمان پاسگاه به شکلی احداث شده که می‌توان با اضافه کردن ظرفیت ساختمانی در مباحث آموزشی بهره برد و این فرصت خوبی برای آشنایی با منطقه و آموزش است.

فرماندار تویسرکان نیز با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه پاسگاه محیط بانی ضامن آهو منطقه خانگرمز خرداد سال 97 آغاز شده است اظهار کرد: این پاسگاه در زمینی به مساحت 115 متر مربع با اعتبار 350 میلیون تومان احداث و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سید رسول حسینی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده خانگرمز در مساحت 9 هزار و 200 هکتاری از مناطق مهم و منحصربه‌فرد استان همدان در تویسرکان است، خاطرنشان کرد: پایش تصویری این منطقه در دو مرحله اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن حدود یک‌میلیارد تومان اعتبار برای پایش تصویری منطقه خانگرمز گفت: از این مبلغ 600 میلیون تومان ابلاغ شده است.

شناسه خبر 27470