شناسه خبر:27410
1399/6/4 00:27:41

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان گفت: 90 پروژه برق‌رسانی هم‌زمان با هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

هیوا لهونیان روز گذشته در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: همواره اصحاب رسانه را به‌عنوان یک همکار بسیار توانمند و تأثیرگذار در راستای تحقق اهداف می‌بینیم.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت گفت: 90 پروژه برق‌رسانی هم‌زمان با هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: روز به روز میزان وابستگی به برق بیشتر و بیشتر شده و این موجب افزایش سطح مسئولیت ما و شرایط کار را برای فعالان این حوزه خواهد شد.

لهونیان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که مشکلات اقتصادی و با تحریم مواجه هستیم، قطعاً به واسطه کمبود برخی امکانات ارائه خدمات با سختی‌های بیشتری مواجه خواهد بود.

وی گفت: خدمات‌رسانی در شرکت برق تعطیل‌بردار نیست، هزینه‌های شرکت برق به‌واسطه شرایط اقتصادی و تحریم‌‌ها چندبرابر شده، این در حالی است که درآمدها نسبت به گذشته نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه در برخی موارد با کاهش هم مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: طی دو سال اخیر به‌دلیل افزایش مصرف، با کمبود برق مواجه بوده‌ایم، اما صنعت برق توانسته با مدیریت بار و مصرف اجازه ندهد که خاموشی اتفاق بیفتد.

* با وجود تمام مشکلات صادرات برق قطع نشده است

لهونیان اضافه کرد: با وجود تمام این مشکلات و کمبودهایی که در تولید وجود دارد، اجازه نداده‌ایم که مبحث صادرات برق نیز قطع شود.

وی اضافه کرد: اقدامات زیادی در راستای کاهش مصرف و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و جلوگیری از پرت شدن منابع برق انجام شده است.

به‌گفته مدیرعامل شرکت برق استان کردستان طی 45 روز طرح بزرگ اجرای قبض سبز در سطح استان انجام شده و موفقیت در اجرای این طرح به‌خاطر فرهنگ بالای مردم و همراهی بسیار خوب آن‌ها با مجموعه شرکت برق بوده است.

لهونیان تصریح کرد: در هرجا که پیام خود را به درستی به مردم انتقال داده‌ایم، توانسته‌ایم بسیار موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیارد تومان بایگانی‌های فیزیکی به شرکت برق هزینه تحمیل می‌کرد، گفت: در حال حاضر این بایگانی کاملاً حذف شده و به‌صورت الکترونیکی درآمده و بار مالی زیادی را از ما حذف کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به طرح نصب کنتورهای هوشمند و تأثیرات آن اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از اقدامات به‌خاطر نصب این کنتورهای به‌صورت آنلاین و از راه دور انجام می‌شود.

* توسعه خدمات الکترونیکی شرکت برق کردستان

لهونیان تصریح کرد: بسیاری از اقدامات امروز به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در ادارات نیست.

وی با بیان اینکه 80 هزار رکورد در ماه ثبت شده و وضعیت ولتاژ مشترکین برای اصلاح وضعیت ولتاژ و غیره انجام می‌شود، عنوان کرد: تغییر شبکه، یکی از مهم‌ترین کارها در شرکت برق استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه تا سال 96 در مجموع 10 تا 15 کیلومتر شبکه اصلاح شده کابلی در استان داشتیم، گفت: این میزان در سال 97 با تلاش همکاران 80 کیلومتر و در سال 98 نیز به 250 کیلومتر افزایش یافت.

لهونیان تصریح کرد: هر ساله سه برابر سال قبل شبکه‌ها اصلاح می‌شود بر همین اساس برنامه‌ریزی برای امسال تبدیل 750 کیلومتر شبکه ضعیف به کابل است.

به گفته وی با توجه به توانایی که در مجموعه سراغ دیدیم این میزان را با رشد قابل‌توجهی به دو هزار کیلومتر ارتقا دادیم که اجرای آن نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه تنها محل تأمین منابع برای توسعه شبکه برق در استان‌ها از محل فروش انشعاب است، گفت: کل درآمد حاصل از فروش انشعاب 40 میلیارد تومان است.

* اجرای 2287 پروژه در شرکت برق کردستان

لهونیان در ادامه به اجرای بیش از دو هزار و 287 پروژه در سطح استان خبر داد و گفت: تا این لحظه در راستای اجرای این پروژه‌ها، 91 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی برآورد هزینه‌ای برای اجرای این پروژه‌ها تا پایان سال، به 200 میلیارد تومان خواهد رسید.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27410