شناسه خبر:27015
1399/5/28 00:31:11

سپهرغرب، گروه خبر:فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف 11 هزار مترمربع از اراضی و محوطه‌های تاریخی بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام به ارزش 11 میلیارد ریال، توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سردار نورعلی یاری؛ فرمانده انتظامی استان ایلام روز گذشته گفت: در پی اخبار و اطلاعات کسب‌شده مبنی‌بر اینکه اشخاصی با اقدامات سودجویانه قصد تصرف اراضی ملی و محوطه‌های تاریخی سیوان از توابع شهرستان ایلام را دارند، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و جمع‌آوری اسناد و مدارک و مستندات لازم، مشخص شد که این افراد نسبت به تصرف غیرقانونی 11 هزار مترمربع از اراضی ملی اقدام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی، متصرفان با هویت‌های معلوم شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی و حضور کارشناسان میراث فرهنگی، این اراضی ملی رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده توسط کارشناسان 11 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص دو متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

سردار یاری با اشاره به اینکه حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تعرض با اراضی ملی، موضوع را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27015