شناسه خبر:26863
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر :معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک‌هزار و 70 میلیارد ریال طی 2.5 سال گذشته برای توسعه برق‌رسانی در این استان سرمایه‌گذاری شده است.

احمد کرمی روز گذشته اظهار کرد: تأمین برق 22 هزار مشترک جدید، شامل عملیات اجرایی 260 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 120 کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب 830 دستگاه پست هوایی با اعتبار 550 میلیارد ریال طی مدت یاد شده اجرا شده است.

وی افزود: مقاوم‌سازی و اصلاح شبکه، شامل عملیات 140 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 290 کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب 110 دستگاه پست هوایی و صرف اعتبار 250 میلیارد ریال نیز اجرایی شده است.

معاون استاندار ایلام یادآوری کرد: تعداد کل مشترکان برق استان 585 هزار نفری ایلام، 230 هزار مشترک است که 80 درصد مصرف متعلق به مشترکان بخش خانگی است.

کرمی تأکید کرد: اجرای طرح بازسازی شبکه آسیب‌دیده از سیل شامل منازل مسکونی، تجاری و پمپاژ آب و تأمین برق روستای جدید چم‌شیر شهرستان سیروان، عملیات 17 کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب 22 دستگاه پست هوایی و سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریالی طی 30 ماه گذشته انجام گرفته است.

وی با اشاره به تردد میلیونی زوار اربعین حسینی از مرز مهران، تأمین برق مورد نیاز با توجه به ورود به فصل گرما را از برنامه‌های اجرا شده، عنوان و اضافه کرد: 11 کیلومتر شبکه فشار متوسط و هفت کیلومتر شبکه فشار ضعیف با نصب 25 دستگاه پست هوایی در مسیر تردد زائران اربعین به مرز بین‌المللی مهران به وجود آمده و برای اجرای آن 51 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مهران برای توسعه صادرات، یکی از پیش‌نیازهای این امر را توسعه شبکه برق‌رسانی به این مرز بین‌المللی برشمرد و گفت: 11 کیلومتر شبکه فشار متوسط دو مداره با اعتبار 21 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی مهران اجرا شده است.

کرمی با یادآوری اینکه افزون بر 600 روستای این استان به شبکه برق سراسری متصل هستند، اظهار کرد: طی 30 ماه گذشته عملیات برق‌رسانی به روستاهای قلعه وزیر، انجیر، منار بلوتستان، کن احمدخان و علی‌نعیر با ایجاد 12 کیلومتر شبکه فشار متوسط و چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب پنج دستگاه پست هوایی اجرا و 16 میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.

وی تأمین برق پروژه‌های بخش کشاورزی را از دیگر برنامه‌های استان برای توسعه زیرساخت‌ها اعلام کرد و گفت: پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط، یک دستگاه اتوبستر و یک دستگاه فیدر با اعتبار 40 میلیارد ریال برای پروژه‌های برق بخش کشاورزی مناطق هلیلان و مولاب آبدانان انجام شده است.

گفتنی است؛ استان ایلام رتبه برتر کشوری را در زمینه کاهش تلفات برق در سال 98 کسب کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26863