شناسه خبر:26722
1399/5/23 01:15:23
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان خواستار شد:

ایجاد فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در شهر همدان

سپهرغرب، گروه خبر :رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت ایجاد، تقویت و ارتقای وضعیت فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در شهر همدان تأکید کرد.

نرگس نوراله‌زاده دراین‌باره عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در سطح شهر و کمبود این‎گونه فضاها برای بانوان، این موضوع برای پیگیری و اجرا به شهرداری اعلام شد، چراکه مورد درخواست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز بوده است.

وی با تأکید بر درنظر گرفتن فضاهای ورزشی چندمنظوره ویژه بانوان در کنار فضاهای سبز موجود شهر همدان، اظهار کرد: باید این فضاهای فرهنگی ورزشی به‌گونه‌ای طراحی شود که همراه با پوشش گیاهی مناسب، محل مناسبی برای بهره‌مندی بانوان باشد تا بتوانند به ورزش و تفریح بپردازند.

نوراله‌زاده افزود: ایجاد فضای سبز و فضاهای فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در مناطق چهارگانه شهری همدان که دارای تراکم بالای جمعیت هستند، ضرورت دارد و این موضوع باید در دستور کار بودجه ١4٠٠ شهرداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان همچنین گفت: از سوی دیگر برای حریم‌های فضاهای فرهنگی ورزشی بانوان در راستای عدم مشرفیت به آن‎ها، نیازمند طراحی خاص در ضوابط شهری به‎لحاظ رعایت فرهنگ اسلامی و امنیت حضور بانوان در فضاهای عمومی و نیز منازل هستیم که باید این مهم در ضوابط شهری همدان درنظر گرفته شود.

شناسه خبر 26722