شناسه خبر:26646
1399/5/22 00:44:09

سپهرغرب، گروه خبر :معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: صادرات دانش فنی هم از ظرفیت و مزایای استان است که از شبکه فن‌بازار، می‌توان در این راستا به بهترین نحو استفاده کرد.

خالد جعفری روز گذشته در آیین افتتاحیه فن‌بازار منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: توسط مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، اقدامات مطلوبی در حوزه فن‌آوری صورت گرفته و اکنون هم ادبیات جدیدی در استان با عنوان فن‌بازار ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این مراکز و شوراها، بهره بیشتری از فن‌بازار نصیب این استان می‌شود، اضافه کرد: به‌دلیل وجود تعداد زیادی صنایع کوچک در این استان، نیاز به مشورت و ارائه راهکار برای پیشرفت در تولید این صنایع بیشتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: تعدادی از صنایع کوچک در استان، هنوز نتوانسته‌اند خود را با شرایط جدید و به‌روز بازار تطبیق دهند و همچنان به سبک و شیوه 30 سال پیش تولید می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه شبکه فن‌بازار می‌تواند به این واحدها کمک کند با تناسب بازار تولید کنند، یادآوری کرد: ورود تکنولوژی جدید به حوزه تولید از دیگر مزیت‌های تشکیل فن‌بازار در استان است.

وی تشکیل شورای فن‌بازار در استان را ضروری دانست و تأکید کرد: امروزه مرزهای علمی و ارتباطات به نسبت گذشته کاهش یافته و از این ظرفیت، باید نهایت استفاده را بکنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: استان ما از لحاظ نیروی انسانی توانمند، دارای ظرفیت فراوانی است که می‌توان از آن برای تقویت و توسعه صنایع در دیگر نقاط کشور هم بهره برد.

جعفری با بیان اینکه اگر در گذشته بازار فقط محدود به شهر و استان بود، اکنون شیوه‌های تأمین نیاز جامعه تغییر و گسترش یافته است، مرزی بودن را از دیگر ظرفیت‌های کردستان خواند و افزود: سال گذشته 6.4 میلیارد دلار مبادلات از مرزهای استان انجام شده است.

شبکه فن‌بازار منطقه‌ای کردستان، امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 26646