شناسه خبر:26585
1399/5/21 05:58:54
مدیر منطقه یک شهرداری همدان مطرح کرد:

افزایش روحیه شادابی و نشاط در دهه ولایت و امامت

سپهرغرب، گروه خبر :مدیر منطقه یک شهرداری همدان مطرح کرد: افزایش روحیه شادابی و نشاط در دهه ولایت و امامت با توجه به ناراحتی و نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا، مدنظر بود.

توجه به مسائل دینی و فرهنگی یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اصلی شهروندان از مدیریت شهری است که خوشبختانه در سالیان اخیر توجه ویژه‌ای از سوی شهرداری‌ها به این مهم شده است. در روزهای اخیر که اعیاد قربان و غدیر را پشت سر گذاشتیم، با وجود اینکه در سال جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم به‌صورت جمعی وجود نداشته است، اما شهروندان حال‌وهوای عید بزرگ شیعیان را احساس کرده‌اند.

به همین دلیل گفت‌وگویی را با مدیر منطقه یک شهرداری همدان که اقدامات گسترده‌ای را در این زمینه صورت داده‌، ترتیب دادیم؛ در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانیم:

مسعود دهبانی‌صابر با اشاره به اینکه عید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است، گفت: احادیث بسیاری درباره عظمت این عید وجود دارد و در سال جاری که مردم درگیر ویروس کرونا بودند، لازم شد که جشن‌ها و آذین‌بندی‌ها به‌صورت ویژه انجام پذیرد تا باعث افزایش روحیه شادابی و نشاط در جامعه شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی و ارزش‌های دینی در کنار انجام امور عمرانی از جایگاه بسزایی برخوردار است، افزود: قبل از آغاز ایام دهه ولایت و امامت به‌صورت گسترده‌ای نسبت به آذین‌بندی سطح منطقه اقدام کردیم تا شهروندان با گذر از معابر و میدان‌های شهر، بزرگی این اعیاد را احساس کنند که بتوانیم روحیه شادابی و معنویت را در جامعه به بهترین شکل رواج دهیم.

وی گفت: از دیگر اقدامات این منطقه برافراشتن پرچم 150 متر مربعی امیرالمؤمنین (ع) در شب ولادت امام هادی (ع) بود که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعی از مسئولین و مردم شهر همدان برگزار شد.

دهبانی‌صابر همچنین مطرح کرد: یکی از سنت‌های حسنه که درباره عید غدیر وجود دارد، اطعام مؤمنین است که روایات و احادیث بسیاری نیز در این باب وجود دارد و خوشبختانه با همکاری مجموعه شهرداری منطقه یک بیش از یک‌هزار و 600 غذا در روز عید غدیر توزیع شد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: از دیگر برنامه‌های این منطقه در شب عید غدیر اجرای مراسم‌های نورافشانی و جشن در چهارده مسجد و محله سطح منطقه یک بود تا تمامی شهروندان این منطقه بتوانند مراسم را مشاهده کنند.

وی در پایان از زحماتی که ستاد غدیر استان همدان و تمامی دست‌اندرکاران برای هرچه با شکوه‏‌تر برگزار شدن این اعیاد بزرگ کشیدند، قدردانی و تشکر کرد.

شناسه خبر 26585