شناسه خبر:25587
1399/5/2 00:03:14

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تدبیر اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری کردستان در اجرای طرح‌های آبخیزداری وآبخوان‌داری، حرکتی ارزنده است که می‌تواند به اشتغال و زندگی راحت کمک کند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی روز گذشته در بازدید از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری چمقلو در قروه اظهار کرد: در آیات قرآنی می‌خوانیم که «خداوند به اندازه کافی آب از آسمان می‌فرستد و در زمین جای می‌دهد تا به تدریج استفاده شود.»

وی افزود: اجرای چنین طرح‌هایی در حقیقت عمل به همین دستور قرآنی برای استفاده بهینه و به‌موقع از آب است و در مکان‌هایی که بشر زمین را دست‌کاری کرده، باید تدبیری به‌کار ببندد تا از این نعمت به خوبی استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر استفاده به‌اندازه از آب و منابع آبی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، از تبیخر آب جلوگیری و زمینه استفاده بیشتر و به‌موقع از آن فراهم می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه این طرح از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است، به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: یکی از مصادیق کوثر که لقب حضرت زهرا (س) در قرآن است، همین خیر فراوان و مداومی است که به‌واسطه نسل آن حضرت، در زمین جاری است و رهبر معظم انقلاب نیز از ذریه همان کوثر است که دنیا، از برکات وجود ایشان بهره‌مند هستند.

وی تأکید کرد: انسان‌های بسیاری از این طرح‌ها، سال‌های سال، بلکه قرن‌ها استفاده کرده و از مشکلات بسیاری مانند فرسایش و سیل در امان می‌مانند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: علاوه‌بر بهره‌های بسیاری که این طرح‌ها دارد، می‌تواند به منطقه گردشگری و پرورش ماهی تبدیل شود وعلاوه‌بر رونق کشاورزی و باغداری، تولید واشتغال هم افزایش ‌دهد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به رشد جمعیت و کمبود فضای شهری تأکید کرد: باید به فکر اماکن جدیدی برای انتقال جمعیت باشیم وکردستان، چنین فضایی را برای جای دادن جمعیتی بیش از جمعیت فعلی را دارد.

وی به زیرساخت‌های خوب در قالب این طرح‌ها برای جای دادن جمعیت شهری اشاره کرد و افزود: می‌توان جمعیت بسیاری را در جوار این طرح‌ها جای داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: این طرح از کارهای اساسی و ارزشمندی است که در مناطقی مانند دشت ممنوعه قروه، حتی از سدسازی هم مهم‌تر است و از هدررفت آب جلوگیری کرده و به تغذیه سفره‌های زیرزمینی و معیشت مردم کمک می‌کند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25587