شناسه خبر:24772
1399/4/19 13:19:11

 
 

مدیر روابط عمومی شرکت آب‌وفاضلاب کردستان گفت: سالانه 50 میلیون مترمکعب آب شرب سالم از طریق دو تصفیه‌خانه در سنندج تولید و در بخش‌های مختلف مصرف می‌شود.

ادریس شریفی روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: آب شرب سنندج از طریق هشت‌کیلومتر خط انتقال از منبع سد قشلاق تأمین می‌شود که از لحاظ فیزیکی و شیمیایی کاملاً سالم و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه شماره یک سنندج با دبی 800 لیتر بر ثانیه آب را تصفیه می‌کند، اضافه کرد: تصفیه‌خانه شماره دو این شهر نیز دارای دبی تصفیه آب یک‌هزار و 150 لیتر در ثانیه است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب‌وفاضلاب کردستان یادآوری کرد: این تصفیه‌خانه‌ها از لحاظ تجهیزات جزء تصفیه‌خانه‌های برتر کشور هستند و آب شرب تولیدی از نظر سلامت و بهداشتی بودن به‌صورت روزانه، هفتگی و سالانه مورد پایش قرار می‌گیرد.

شریفی به افزایش 10 درصدی مصرف آب در استان کردستان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: بخشی از این افزایش مصرف، ناشی از شیوع کرونا و ضرورت رعایت بهداشت و شست‌وشوی مرتب دست و صورت است.

وی از شهروندان خواست: آب را بهینه مصرف کرده و با صرفه‌جویی آب، این شرکت را در ارائه خدمات پایدار کمک کنند تا در هیچ نقطه‌ای از استان شاهد اُفت فشار یا قطعی آب نباشیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24772