شناسه خبر:24762
1399/4/19 12:03:11

 
 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: امسال 190 کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان به‌منظور جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب نصب می‌شود.

داریوش حسن‌نژاد روز پنجشنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: اکنون 955 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان وجود دارد که طبق برنامه تا پایان امسال 70 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شود.

وی افزود: از این تعداد چاه غیرمجاز 176 حلقه فرم یک هستند که قبل از سال 85 حفر شده و به‌عنوان چاه غیرمجاز شناسایی شده است که مجوزدار کردن این چاه‌ها، در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: برخی از چاه‌ها غیرمجاز شناسایی شده در فاصله کمتر از 500 متری رودخانه‌های اصلی قراردارد و به‌عنوان چاه حریمی بوده، به‌طوری که چاه به‌صورت دستی به عمق کمتر از 50 متر حفر شده است.

حسن‌نژاد ادامه داد: بنابراین به‌ شرط نصب کنتور و پرداخت بدهی‌های قبلی و انجام تشریفات قانونی، مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سه‌ماهه نخست امسال 9 حلقه چاه آب غیرمجاز در لرستان مسدود شد، گفت: سال گذشته 33 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان مسدود شد و تعیین تکلیف چاه‌ها در دستور شرکت کار قرار دارد.

حسن‌نژاد ادامه داد: تنها شهرستانی که هیچ چاه غیرمجاز آب کشاورزی ندارد، شهرستان ازنا است و کلیه چاه‌ها در این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند است.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در چاه‌های آب کشاورزی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته، تا190 کنتور هوشمند در چاه‌های آب کشاورزی استان لرستان نصب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: افرادی که برای تمدید پروانه مراجعه کنند، ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند؛ هدف از نصب کنتور جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب در بخش کشاورزی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24762