شناسه خبر:24345
1399/4/14 00:33:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بیش از 400 پرونده جهیزیه برای دریافت کمک هزینه ازدواج در این استان پشت نوبت هستند که از امداد مرکز درخواست تأمین اعتبار داریم.
خدر ویسی معاون امور حمایت و سلامت خانواده امداد مرکز طی سفر به ایلام در نشست با مدیران امداد استان گفت: محرومیت‌های ایلام در زمینه‌های مختلف، اجاره، تأمین مسکن، جهیزیه و موارد دیگر سبب شده امداد مرکز توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.
وی افزود: امدادگران ایلام، همکاران پاک دستی هستند که بی‌حاشیه‌ترین نوع خدمت‌رسانی را به نیازمندان ارائه می‌دهند و عمده انرژی آن‌ها به‌درستی صرف خدمت‌رسانی واقعی به مددجویان این استان شده است.
قنبر موسی‌نژاد؛ مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این نشست گفت: اشتغال‌گریزی یکی از مشکلات و موانع فرا روی مددجویان جویای کار در این استان است که عمده دلیل آن، نبود ضامن برای دریافت تسهیلات بوده که انتظار داریم، امداد مرکز از طریق رایزی ضمانت آسان برای این نوع مددجویان را پیگیری کند.
وی افزود: محرومیت استان ایلام و نرخ بالای میزان تورم در این استان وضعیت زندگی و معیشت مددجویان این استان را سخت‌تر کرده است.
      رکود، بیکاری و تورم از عوامل ایجاد فقر
مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: از آن جایی که رکود، بیکاری و تورم از عوامل اصلی به‌وجود آمدن فقر هستند، هر سه این موارد، به میزان بالایی در استان ایلام سایه انداخته و باعث افزایش میزان مددجویان و مراجعان به این نهاد در استان شده‌اند.
وی تصریح کرد: محرومیت و توسعه‌نیافتگی استان ایلام باعث شده تا این استان، از سهم مشارکت مردمی داخل استانی در کمک به نیازمندانریال بهره آنچنانی نداشته باشد و عمده درآمدهای مشارکت‌های مردمی امداد، از طریق کمک نیکوکاران ساکن استان‌های دیگر یا ایلامی‌های خارج از استان تأمین می‌شود.
موسی‌نژاد ادامه داد: بیش از 400 پرونده جهیزیه برای دریافت کمک‌هزینه ازدواج در این استان پشت نوبت هستند که از امداد مرکز، درخواست تأمین اعتبار داریم.

 

شناسه خبر 24345