شناسه خبر:24177
1399/4/10 01:24:38

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ را در بازار همدان 11 هزار تومان اعلام کرده‌ایم.

جواد عاشوری اظهار کرد: به‌منظور سامان‌دهی بازار تخم مرغ و جلوگیری از گران‌فروشی، مکاتباتی را با شهرداری انجام دادیم تا غرفه‌هایی برای توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب در اختیار ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری موافقت کند چندین غرفه در سطح شهر برای فروش تخم مرغ کیلویی برپا می‌شود، تصریح کرد: با عرضه تخم مرغ کیلویی 11 هزار تومان در این غرفه‌ها از گران‌فروشی و سوء استفاده برخی فروشندگان پیشگیری می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با اشاره به اینکه هنوز در مغازه‌ها تخم ‌مرغ با نرخ شانه‌ای 30 هزار تومان فروخته می‌شود، گفت: در روزهای آینده با اختصاص سهمیه تخم مرغ به فروشگاه‌ها، باید هر شانه به قیمت مصوب 20 هزار تومان فروخته شود.

عاشوری با بیان اینکه عمده‌فروشان و مغازه‌داران تخم مرغ را به‌صورت کیلویی از درب مرغ‌داری خریداری می‌کنند اما به مصرف‌کنندگان به شکل دانه‌ای و شانه‌ای می‌فروشند، ابراز کرد: بازرسان سازمان صمت بر نحوه فروش و قیمت تخم مرغ نظارت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به قیمت هر کیلو مرغ گرم اشاره کرد و گفت: قیمت مصوب مرغ نیز کیلویی 15 هزار تومان اعلام شده و اگر بیشتر از این نرخ فروخته شود، گران‌فروشی و تخلف است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی در عرضه مرغ و تخم مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: مرغ منجمد نیز با قیمت 13 هزار و 500 تومان در بازار توزیع می‌شود.

شناسه خبر 24177