شناسه خبر:24098
1399/4/8 20:06:49

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان با انتقاد از اینکه روند عملیات اجرایی پروژه دو بانده شدن گردنه صلوات‌آباد در ابتدای جاده سنندج - همدان کُند است، خواستار سرعت بخشیدن اجرای این پروژه مهم راه‌سازی شد.

بهمن مرادنیا روز گذشته در نشستی با مشاور و پیمانکاران این پروژه با اشاره به اینکه گردنه صلوات‌آباد سنندج مسیر اصلی تردد به سمت مرکز کشور بوده و اجرای آن بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: میزان حجم کار در سال جاری کم بود، لذا هیچ‌گونه قصوری در این زمینه و تأخیر در انجام طرح پذیرفتنی نیست.

‌وی اضافه کرد: این پروژه مشکل تأمین اعتبار ندارد و راه‌وشهرسازی سریع‌تر نسبت به سرعت بخشیدن بر اجرای آن اقدام کند تا در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

      اتمام پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج 780 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه‌وشهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه برای اتمام پروژه چهارخطه گردنه صلوات‌آباد سنندج 780 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات این طرح تا پایان امسال غیر از تونل نخست، بقیه مسیر تعریض و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدصدیق ثابتی تأکید کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح شامل 130 میلیارد ریال مطالبه پیمانکار، 350 میلیارد ریال برای اتمام چهارخطه کردن مسیر و 300 میلیارد ریال نیز ارتقای ایمنی (ساخت سه روز گذر و سه دهنه پل کوچک مقیاس) است.

وی با بیان اینکه این طرح 21 کیلومتری در سه قطعه به طول 9.2 کیلومتر، 5.4 و 6.2 کیلومتر در حال اجرا است، یادآوری کرد: در حال حاضر حدود 12 کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده و با توجه به توپوگرافی سخت منطقه برای سرعت و بزرگ‌راه طراحی نشده، بلکه تنها فایده آن، حل مشکل ترافیکی در گردنه صلوات‌آباد است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی کردستان با بیان اینکه برای ساخت چهارخطه گردنه صلوات‌آباد سنندج، تاکنون حدود 540 میلیارد ریال هزینه شده و80 درصد آن نیز پرداخت شده است، گفت: در همه نقاط کردستان با توجه به توپوگرافی منطقه، ساخت راه هزینه بیشتری نسبت به استان‌های دیگر دارد که این خود باعث هزینه‌بربودن ساخت راه در استان است.

این طرح، بخشی از کریدور شرق به غرب کشور است که کار ساخت آن، از مشهد تا تهران به پایان رسیده و فاز دوم آن از تهران تا همدان نیز زیر بار ترافیک رفته است.

شناسه خبر 24098