شناسه خبر:24084
1399/4/8 19:44:38

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مصرف برق در شهرستان‌های جنوبی استان در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و در صورت ادامه این روند برق این مناطق با خاموشی مواجه خواهد شد.
غلامرضا رضایتی روز گذشته افزود: در حوزه جنوبی استان شهرستان‌های دهلران، مهران، آبدانان، دره‌‌شهر و بدره به‌دلیل استفاده بی‌رویه از برق در آستانه خاموشی قرار دارند.
وی گفت: با توجه به ورود این شهرستان‌ها در محدوده زرد و قرمز جدول، رعایت الگوهای مصرف برق در این مناطق لازم و ضروری است، چراکه مصرف شهرستان‌های مذکور متجاوز از سقف تعیین شده و در صورت عدم رعایت امکان اِعمال خاموشی وجود دارد.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآوری کرد: تا زمانی که الگوی مصرف برق از سوی مشترکان رعایت شود، اطمینان خاطر می‌دهیم که هیچ خاموشی با برنامه‌ای، اِعمال نخواهد شد.
رضایتی تأکید کرد: ساعات اوج بار مصرف برق در فصل تابستان، از ساعت 13 الی 17 است و در صورتی که مشترکان در این ساعات از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند، مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.
وی یادآوری کرد: از وسایل پرمصرف مثل اتو، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و جاروبرقی در ساعات پیک استفاده نکنیم و تا جایی که ممکن است لامپ‌های اضافه را خاموش و از روشنایی طبیعی استفاده کنیم.

شناسه خبر 24084